BJÖRN BORG INSTALLERAR MAGISK SPEGEL I SITT PROVRUM I STOCKHOLM

Förra veckan öppnades ett interaktivt provrum i Björn Borgs butik på Sergel gatan 12 i Stockholm. I provrummet finns en magisk spegel som skickar bilder direkt från Björn Borgs provrum till Internet.

I Stockholm och i Amsterdam har företaget installerat två specialdesignade provrum där besökare kan låta världen tjuvkika på dem. Den magiska spegeln i provrummet har en kamera som besökaren kan låta ta en serie bilder. Spegeln förvandlas till en skärm där besökarna kan se sina bilder i en kort animation och efter godkännande laddas det upp på bjornborg.com.

”Installationen möjliggör en roligare shoppingupplevelse där du enkelt kan dela och interagera med dina vänner inför jul”, säger Lina Söderqvist, Marknadsdirektör på Björn Borg

Alla bilder från provrummen laddas upp på kampanjsajten peep.bjornborg.com. Här kan besökare dela på Facebook och rösta på de bästa bilderna. Vinnaren (med flest röster) får en julsäck full med underkläder från Björn Borgs senaste kollektion.

Besök Björn Borgs konceptbutik på Sergelgatan 12 i Stockholm för att prova den magiska spegeln som finns där fram till juldagen.

Deltagare i tävlingen måste vara 18 år fyllda vid fotografi-tillfället. Deltagande är frivilligt och uppladdade bilder måste godkännas av konsumenten innan de offentliggörs. Bilderna laddas som en stop motion-animering sammansatt av en serie bilder.

För vidare information, vänligen kontakta:

Lina Söderqvist, Marknadsdirektör, Björn Borg AB

E-post: lina.soderqvist@bjornborg.com

• shoppingupplevelse
  • magisk spegel
  • concept store
  • Bjorn Borg

OM BJÖRN BORG: Koncernen äger varumärket Björn Borg och fokus för verksamheten är underkläder. Därtill erbjuds sportkläder och doft samt via licenstagare även skor, väskor och glasögon. Björn Borg-produkter säljs på ett trettiotal marknader, varav Sverige och Holland är de största. Björn Borg-koncernen har egen verksamhet i alla led från varumärkes­utveckling till konsumentförsäljning i egna Björn Borg-butiker. Totalt finns 57 Björn Borg-butiker, varav 17 drivs inom koncernen. Försäljningen av Björn Borg-produkter uppgick 2012 till cirka 1,6 miljarder SEK i konsumentledet. Koncernens nettoomsättning uppgick 2012 till cirka 551 MSEK och antalet anställda var 139. Björn Borg-aktien är noterad på Nasdaq OMX Nordic i Stockholm sedan 2007.