PARTY TRAINING FÖR LANSERING AV NY KOLLEKTION

BJÖRN BORG ALLIERAR SIG MED RON ALLEN

Party- och träningsentusiasten Ron Allen har utvecklat ett träningsprogram som, om man kokar ner det, skapar den perfekta kroppen utan att kompromissa på festandet. Modeföretaget Björn Borg har allierat sig med Allen i samband med lanseringen av sin sportklädeskollektion Apparel för AW12.

– Ron Allen är en färgstark, kul och entusiastisk kille som inte tar sig själv på allt för stort allvar. Det tycker vi är värt att uppmuntra, säger Jonas Lindberg-Nyvang, Global Marketing Communications Manager på Björn Borg.

Ron Allens träningsövningar finns tillgängliga på videor och giffar på Allens webbsida www.bjornborgpt.com, där partyentusiaster från hela världen också får möjligheten att ladda upp sina egna bästa party training-övningar med chans att vinna en personal trainer under ett helt år samt ett kit med utvalda träningskläder från Björn Borg Apparels AW12-kollektion.

Kampanjen är ett samarbete mellan Björn Borg, Ron Allen, nya innovativa iOS-appen Loopcam (som enklast beskrivs som en Instagram för giffar), svenska reklambyrån Made to Order och digitala byrån Britny.

Håll utkik efter världspremiären på www.facebook.com/bjornborg och på www.bjornborgpt.com den 1 oktober!

Här är ett axplock från Allens träningsprogram:

• The skivvy Houdini – (dra av dig underkläderna utan att använda händerna)
  • The heavy handbag/The handbag on the floor pick-up (lyfta upp en tung handväska med kettlebell-stil)
  • Full body shake (skaka din cocktail bootyliciously)
  • The chronic stage jump (bär runt på folk. Hela tiden)
  • The slurpee for a burpee (klassisk burpee med en belöning på golvet)

Bilder finns tillgängliga på: press.bjornborg.com

För mer information, kontakta gärna:

Frederick Mungai, PR & Marketing Björn Borg Sweden AB

Telefon: 08-  506 33 700

frederick.mungai@bjornborg.com

• ron allen
  • party trainer
  • apparel
  • aw12
  • sportkollektion
  • loopcam

Koncernen äger varumärket Björn Borg och fokus för verksamheten är underkläder. Därtill erbjuds via licenstagare kläder, skor, väskor, glasögon och parfym. Björn Borg-produkter säljs på ett tjugotal marknader, varav Sverige och Holland är de största. Björn Borg-koncernen har egen verksamhet i alla led från varumärkesutveckling till konsumentförsäljning i egna Björn Borg-butiker. Totalt uppgick försäljningen av Björn Borg-produkter 2011 till cirka 1,7 miljarder kronor, exklusive moms, i konsumentledet. Koncernens nettoomsättning uppgick 2011 till 537 MSEK och antalet anställda var 131. Björn Borg-aktien är noterad på Nasdaq OMX Nordic i Stockholm sedan 2007.