På Bjurfors Ystad träffar du till en början (från vänster till höger): Louise Järvstedt, Petra Roxenius och Alexandra Nilsson.

Bjurfors fortsätter storsatsa i Skåne - etablerar kontor i Ystad

Bjurfors fortsätter sin satsning och etablerar nu sitt artonde kontor i Skåne.

– För att kunna leverera den absolut bästa servicen och kunskapen kring en lyckad bostadsaffär är det viktigt att finnas där kunderna finns, nätverk både på säljare- och på köparsidan är vitalt idag, säger Mattias Larsson, vice VD på Bjurfors Skåne.

Med etableringen av ett nytt mäklarkontor i Ystad binder nu Bjurfors ihop hela södra delen av Skåne med kontor efter hela kustremsan från Höllviken och Näset i väster, Trelleborg och bort till Österlen med kontor i Simrishamn.

– Vi har varit verksamma i den södra delen med Ystad och omnejd i många år men då utifrån våra kontor i Trelleborg och Simrishamn. Med den allt större efterfrågan samt att vi vill utöka vår service i närområdet väljer vi nu att öppna ett lokalt kontor i Ystad, säger Mattias Larsson.

Bjurfors satsning tar sig vidare genom Skåne med en tydlig strategi för att ta till vara på synergieffekterna och flyttströmmarna i hela Skåne samt från övriga storstäder då man söker boende, permanent eller fritidshus. Genom Boagenten, ett av marknadens absolut bästa köparregister samlas bostadssökande och spekulanter som aktivt letar nytt boende.

– Till Ystadkontoret har vi hämtat tre etablerade och duktiga mäklare med stor lokalkännedom, alla bor och har verkat på den lokala marknaden under många år och vi är riktigt glada att kunna rekrytera tre så starka profiler i Alexandra Nilsson, Petra Roxenius och Louise Järvstedt. Våra mäklare samt någon ytterligare kollega kommer att verka framförallt i Ystad men även i delar av Skurup och Sjöbo kommun, säger Mattias Larsson.

– Det ska bli otroligt spännande och roligt att få sätta Bjurfors varumärke i Ystad. Vår målsättning är att erbjuda Ystadsborna marknadens bästa mäklartjänst. Genom vår lokalkännedom, uppbyggda kontaktnät och nöjda kunder genom många år tillsammans med Bjurfors varumärke och premiumprofil ger oss den möjligheten säger Alexandra Nilsson, fastighetsmäklare och områdesansvarig på Bjurfors Ystad.

För mer information:

Mattias Larsson,
vice vd Bjurfors Skåne
Telefon: 040-608 30 21

Bjurfors är ett av Sveriges största fastighetsmäklarföretag och är verksamma inom såväl privatmarknaden som den kommersiella fastighetsmarknaden. Bjurfors har idag cirka 450 medarbetare, och kontor i bland annat Stockholm, Göteborg, Öresundsregionen, Uppsala, Västerås, ÖrebroJönköpingLinköpingHelsingborg, Halmstad, Bohuslän, BåstadFalun, Åre, samt i spanska Barcelona, Torrevieja/Costa Blanca, Marbella, på Mallorca och franska Rivieran.