Bjurfors i nytt samarbete med en av Danmarks största mäklarföretag home!

Nu blir det lättare för både svenskar och danskar att söka sig över sundet för att hitta sin drömbostad. Danske Bank och danska fastighetsmäklarkedjan home ingår ett samarbete tillsammans med Bjurfors och Skandiamäklarna på den svenska sidan av Öresund.

- Att svenskar som funderar på att sälja sitt boende i Skåne nu har möjlighet att nå i stort sett hela Danmark är oerhört positivt vid försäljning. Med samarbetet slår vi en ny bro över sundet som även kan höja priset på Skånes bostadsmarknad, säger Bjurfors VD Ola Lundqvist.

Samarbetet förnyar bostadsmarknaden över Öresund då de objekt som Bjurfors och Skandiamäklarna förmedlar kommer att vara tillgängliga i Danmark via home och vice versa. home, en del av Danske Bank koncernen, har sedan etableringen 1990 vuxit till en av Danmarks största och mest kända mäklarfirmor. home har mer än 200 kontor runt om i Danmark och förmedlar drygt en fjärdedel av de lägenheter och villor som säljs i Danmark varje år.