Intresset kring det första bostadsområdet i Hills Villastad i sydvästra Mölndal var rekordstort. I vår säljstartar Bjurfors det andra området.

Bjurfors tecknar nytt avtal med Veidekke

Veidekke Bostad har gett Bjurfors Nyproduktion i uppdrag att sälja även det andra bostadsområdet i Hills Villastad i Mölndal. Försäljningen drar igång i vår.
– Vi är både glada och stolta över förtroendet, säger Mats Ljung på Bjurfors.

Hills Villastad är ett helt nytt bostadsområde i sydvästra Mölndal som utvecklas i ett samarbete mellan Veidekke Bostad och Hills Golf & Sports Club. Projektet håller på att byggas och kommer bestå av rad- och parhus i bostadsrättsform, villor med äganderätt samt bostadsrättslägenheter.

Första området snart slutsålt

Bostäderna i det första området är i praktiken slutsålda och Mats Ljung, vd på Bjurfors Göteborg, är optimistisk inför nästa etapp.
– Intresset för att bo i södersluttningen ner mot Hills golfbana har varit rekordstort. I det första området har vi nu sålt 60 lägenheter och 72 villor. Kvar till försäljning finns just nu bara fyra villor. Så vi är mycket glada över förtroendet att få sälja även nästa etapp, säger Mats Ljung.

Säljstart i vår

Även Melissa Mahan, försäljningschef på Veidekke Bostad, ser fram emot fortsättningen.
– Hills Villastad är ett väldigt attraktivt område. Vi tror att blandningen av upplåtelseformer och utformningen av bostäderna i nästa delområde, tillsammans med Bjurfors Nyproduktion framgångsrika försäljningskoncept, kommer generera lyckade försäljningar framöver. Vi ser fram emot att inleda säljstarten nu i vår, säger Melissa Mahan.

Presskontakt Bjurfors

Mats Ljung, vd Bjurfors Göteborg
Telefon: 031-733 20 12
E-post: mats.ljung@bjurfors.se