Första nyckelöverlämningen på Volrat Thamsgatan

Första nyckelöverlämningen på Volrat Thamsgatan

Bjurfors nyproduktionsavdelning har nu framgångsrikt sålt första projektet i Göteborgs jubileumssatsning ”BoStad 2021” – 63 studentlägenheter i bostadsrättsform på Volrat Thamsgatan i stadsdelen Johanneberg i centrala Göteborg.

Volrat Thamsgatan är ett projekt som ingår i Göteborgs jubileumssatsning ”BoStad 2021”  - en satsning som ska ge 7000 nya bostäder, utöver det ordinarie bostadsbyggandet. Bostäderna ska stå inflyttningsklara till Göteborgs 400-årsjubileum 2021.

Idag firades när den första bostadsinnehavaren mottog sin lägenhetsnyckel. Representanter från staden och byggaktörssidan deltog för att under extra festliga former markera starten för inflyttningar. Nyckelöverlämningen ackompanjerades av Chalmers studentkör och rundades av med lunch.

Ovanlig försäljning

På uppdrag av Tornstaden säljstartade Bjurfors Nyproduktion bostadsprojektet på Volrat Thamsgatan i maj 2018.
– Försäljningen var ovanlig i sitt slag. Dels att bostadsrätterna riktade sig mot studenter, men också att intresset för bostäderna var rekordstort redan före säljstart. Samtliga lägenheter såldes på mycket kort tid, säger Sven-Erik Kristensen, regionchef på Bjurfors i Göteborg.

Sven-Erik Kristensen, regionchef Bjurfors Göteborg
E-post: sven.erik@kristensen@bjurfors.se

Regina Svantesson, försäljningschef Nyproduktion Göteborg
E-post: regina.svantesson@bjurfors.se

Bjurfors är Sveriges största privatägda fastighetsmäklare med över 500 medarbetare på fler än 70 kontor runt om i Sverige och vid Medelhavet. Mäklartjänsterna omfattar såväl bostadsrätter, villor, tomter och fritidshus som nyproduktion, tjänster inom förmedling av kommersiella fastigheter och ombildningar till bostadsrätter. Genom en kvalitetssäkrad arbetsmetod och branschens mest dedikerade mäklare har Bjurfors under mer än 50 års tid tagit kunderna till lyckade bostadsaffärer.