Sven-Erik Kristensen regionchef Göteborg, Daniel Adelsson Bjurfors Mölndal, Mats Ljung vd Bjurfors

Göteborgmäklare toppar listan över årets Bjurforsmäklare

Mäklarföretaget Bjurfors har listat vilka av de egna fastighetsmäklarna som stått för de bästa individuella prestationerna under 2018, utifrån en sammanvägning av affärsresultat och kundnöjdhet. I år är fem av de sex högst rankade mäklarna från Göteborgsområdet.

Vinnaren av Årets Bjurforsmäklare 2018 är Daniel Adelsson, 32, från Bjurfors Mölndal. Det är sjätte året i rad som han tar hem titeln. Under 2018 hanterade Daniel totalt 212 bostadsaffärer[1] och där den totala provisionsintäkten till Bjurfors uppgick till 9,6 miljoner kronor.

– Det känns otroligt kul att få den här utmärkelsen. Det som gör det extra speciellt är att det krävs nöjda kunder som rekommenderar dig och som själva återkommer när det är dags att fortsätta bostadskarriären, säger Daniel Adelsson.

Dessutom återfinns ytterligare fyra fastighetsmäklare från Göteborgsregionen bland de sex bäst rankade Bjurfors-mäklarna i Sverige. Viktor Gustavsson från Göteborg är dessutom Årets näringslivsmäklare.

Sven-Erik Kristensen, regionchef Bjurfors Göteborg, gläds över framgångarna för regionen.

– Jag är otroligt stolt över våra mäklare och tycker givetvis att det är glädjande att de hamnar så högt upp på listorna. Det visar att kombinationen av starkt driv och kundfokus verkligen gör skillnad, säger Sven-Erik Kristensen, regionchef Bjurfors Göteborg.

Årets villamäklare och årets bostadsrättsmäklare från Göteborg

Göteborgsorganisationen har också delat ut priser specifikt för regionens mäklare. Daniel Adelsson fick ta emot priset som Årets bostadsrättsmäklare. Och Pernilla Berger från Bjurfors Kungälv vann utmärkelsen Årets villamäklare.

– Jag är fantastiskt glad och stolt över den här utmärkelsen. Det betyder jättemycket att ha lyckats göra både köpare och säljare nöjda och trygga med sina bostadsaffärer, säger Pernilla Berger, Bjurfors Kungälv.

URVAL AV UTMÄRKELSER FRÅN BJURFORS PRISUTDELNING

BJURFORS SVERIGE

Topplistan för Årets Bjurforsmäklare totalt:

Daniel Adelsson, Mölndal
Christopher Sjödahl, Hisingen
Julia Albinsson, Göteborg city
Magnus, Nilsson, Lomma
Pernilla Berger, Kungälv
Sandra Stals, Göteborg city

Årets näringslivsmäklare:
Viktor Gustafsson, Göteborg

BJURFORS GÖTEBORG

Årets bostadsrättsmäklare:
Daniel Adelsson, Mölndal

Årets villamäklare:Pernilla Berger, Kungälv

[1] Exklusive nyproduktion

Bjurfors är ett av Sveriges största fastighetsmäklarföretag och är verksamma inom såväl privatmarknaden som den kommersiella fastighetsmarknaden. Bjurfors Sverige ägs av Ola Lundqvist och Mats Ljung och har idag 72 kontor med cirka 470 medarbetare runt om i Sverige samt i Spanien och Frankrike. Totalt omsätter Bjurfors cirka 600 miljoner på 11.000 bostadsaffärer.