Tredje generationen Westerlind tar över Åres största mäklarföretag

Pressmeddelande   •   Jan 24, 2019 13:31 CET

Hans och Joakim Westerlind, Bjurfors Åre.

1983 startade Åke och Hans Westerlind ett mäklarföretag i Åre som i februari 1999 blev Bjurfors i Åre. Bolaget har drivits och ägts av Hans Westerlind sedan dess och består idag av nio medarbetare. Nu tillträder Joakim Westerlind som vd och går in som delägare i bolaget. Det blir alltså tredje generationen Westerlind som nu tar vid.

Vd - och fastighetsmäklare

Joakim Westerlind har arbetat på Bjurfors Åre sedan 2011 där rollen i huvudsak har varit fastighetsmäklare. Här har han byggt upp en bred erfarenhet inom mäklaryrket och den lokala marknaden i Åre. De senaste tre åren har han även haft det operativa ansvaret som kontorschef där Joakim skaffat sig kompetens inom ledarskap, företagsutveckling och kommunikation. Det blir därför ett naturligt steg att han nu tillträder som vd och blir delägare i företaget.

Ny styrelseordförande i bolaget

Som en del i utvecklingen har bolaget valt in Christer Thylin från Östersund som ny styrelseordförande. Thylin har nästan 40 års erfarenhet från ledande befattningar inom Handelsbanken, Swedbank och Nordea. Förutom sitt nya uppdrag i Bjurfors Åre är han även ordförande i Styrelseakademin Jämtland.

Utöver Christer Thylin som ordförande är Joakim och Hans Westerlind ledamöter i styrelsen. Joakim och Hans Westerlind fortsätter att vara verksamma som fastighetsmäklare i bolaget. Värt att notera är även att bolaget i år firar 20-årsjubileum som franchisetagare inom Bjurfors.

Joakim Westerlind, vd Bjurfors Åre
E-post: joakim.westerlind@bjurfors.se

Hans Westerlind, fastighetsmäklare Bjurfors Åre
Telefon: 070-666 39 61
E-post: hans.westerlind@bjurfors.se

Christer Thylin, Styrelseordförande Bjurfors Åre
Telefon: 073-044 15 01
E-post: info@cthylin.se

Bjurfors är ett av Sveriges största fastighetsmäklarföretag och är verksamma inom såväl privatmarknaden som den kommersiella fastighetsmarknaden. Bjurfors har idag cirka 470 medarbetare, och kontor i bland annat Stockholm, Göteborg, Skåne, Uppsala, Västerås, ÖrebroJönköpingLinköpingHelsingborg, Halmstad, Bohuslän, BåstadFalun, Åre, samt i Spanien och på franska Rivieran.

Kommentarer (0)

Kommentera

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Integritetspolicy</a>.