Hans och Joakim Westerlind, Bjurfors Åre.

Tredje generationen Westerlind tar över Åres största mäklarföretag

1983 startade Åke och Hans Westerlind ett mäklarföretag i Åre som i februari 1999 blev Bjurfors i Åre. Bolaget har drivits och ägts av Hans Westerlind sedan dess och består idag av nio medarbetare. Nu tillträder Joakim Westerlind som vd och går in som delägare i bolaget. Det blir alltså tredje generationen Westerlind som nu tar vid.

Vd - och fastighetsmäklare

Joakim Westerlind har arbetat på Bjurfors Åre sedan 2011 där rollen i huvudsak har varit fastighetsmäklare. Här har han byggt upp en bred erfarenhet inom mäklaryrket och den lokala marknaden i Åre. De senaste tre åren har han även haft det operativa ansvaret som kontorschef där Joakim skaffat sig kompetens inom ledarskap, företagsutveckling och kommunikation. Det blir därför ett naturligt steg att han nu tillträder som vd och blir delägare i företaget.

Ny styrelseordförande i bolaget

Som en del i utvecklingen har bolaget valt in Christer Thylin från Östersund som ny styrelseordförande. Thylin har nästan 40 års erfarenhet från ledande befattningar inom Handelsbanken, Swedbank och Nordea. Förutom sitt nya uppdrag i Bjurfors Åre är han även ordförande i Styrelseakademin Jämtland.

Utöver Christer Thylin som ordförande är Joakim och Hans Westerlind ledamöter i styrelsen. Joakim och Hans Westerlind fortsätter att vara verksamma som fastighetsmäklare i bolaget. Värt att notera är även att bolaget i år firar 20-årsjubileum som franchisetagare inom Bjurfors.

Joakim Westerlind, vd Bjurfors Åre
E-post: joakim.westerlind@bjurfors.se