Pressmeddelande -

Det svenska skönhetsvarumärket BeautyBoozt tar in kapital via crowdfunding för att växa globalt

Pressmeddelande – BeautyBoozt 2017-09-18

BeautyBoozt satsar stenhårt på att etablera sig globalt som varumärke no:1 med skönhetsmineralet MSM. För att kunna växa snabbt så tar de in kapital via crowdfundingplattformen FundedByMe.

Vi ska etablera oss globalt säger företagets VD Erika Jofur. BeautyBoozt finns redan idag hos några av de största e-handlarna inom skönhet online. Men vi har fått uppmärksamhet från flera länder bland annat USA, Iran och Dubai. För att kunna utöka vårt utbud av produkter och marknadsföra oss globalt så behöver vi ta in kapital. Vi väljer crowdfunding för att vi vill ha med oss många delägare som hjälper oss att sprida vårt varumärke över världen.

Vår produkt är premium in i minsta detalj och är tillverkad i Sverige. Vi har ett tydligt ”Made in Sweden” för att sälja internationellt.

Vi vänder oss till två av de största marknaderna som finns skönhet och hälsa med den bästa målgruppen som finns, kvinnor!

”BeautyBoozts globala målmarknad beräknas vara över $220 miljarder 2022 och vi ska ta en del av den” säger Erika Jofur.

För frågor kontakta pressansvarige

Timmi Jofur