BLÅKLÄDER BLIR SUPPORTER TILL FESTIVALEN LOLLAPALOOZA STOCKHOLM

BLÅKLÄDER BLIR SUPPORTER TILL FESTIVALEN LOLLAPALOOZA STOCKHOLM

”Rebels with a cause” – Blåkläder strävar ständigt efter att utveckla och utmana yrkesklädesbranschen. En drivkraft som man också letar efter med sina samarbeten. Den ikoniska festivalen Lollapalooza Stockholm delar inte bara Blåkläders vision av att göra något nytt för första gången, utan även passionen för musik och kvalitet.

Med över 1,5 miljoner fans och världens största artister har Lollapalooza blivit en internationell musikhändelse. I juni kommer festivalen för första gången till Sverige och Blåkläder går in som partner.

– Vi vill alliera oss med partners och personer som är som oss. Människor som inte är rädda för att utmana, och som drivs av att ständigt utvecklas och göra saker för första gången. Vi älskar känslan när längtan, förberedelse och uppladdning blir till verklighet. Festivalen Lollapalooza Stockholm är ett tydligt exempel på detta, de har ett koncept som skapar mer än en festival, en kreativ helhetsupplevelse som går bortom musiken, säger Peter Mönhage, Sverigechef på Blåkläder.

En festival av Lollapalooza Stockholms storlek kräver många dygn av tuffa och slitsamma förberedelser. Det är många montrar, scener och tält ska planeras och byggas. Förberedelser som utförs av människor som lämnar när besökarna kliver in och som ofta glöms bort när festivalen tar vid.
– Totalt engagerar sig 2500 personer i att bygga Lollapalooza Stockholm under 6 dagar. Utan de här personernas slit och jävlar anamma så blir det ingen festival. Blåkläder och Lollapalooza Stockholm kompletterar varandra på många sätt och det känns superkul att ha med dem som supporter när vi för första gången tar plats i Sverige, säger Carl Årjes på Live Nation.

Under festivalens förberedelser kommer Blåkläder att lyfta fram och hylla de personer som gör det tuffa arbetet bakom arenan. ”The Team Behind” är alla de individer som bygger och sliter för att besökarna ska kunna uppleva årets musikhändelse. Blåkläder kommer bland annat att sponsra med arbetskläder, plagg som klarar lika mycket påfrestningar som teamet själva.

– ”The Team Behind” är ett koncept som vi jobbat med sedan tidigare. I år är det andra året vi sponsrar hårdrocksfestivalen Hellfest där hjältarna bakom scen hyllats på liknande sätt som på Lollapalooza Stockholm. Vi tycker det är viktigt att lyfta fram de som sällan syns och uppmärksammas, som lämnar när besökarna kliver in. För oss är de här personerna de riktiga hjältarna, säger Peter Mönhage

Inför festivalen kommer Blåkläder att arrangera en tävling med möjligheten att designa och bygga sin egna läktare. Tillsammans med fem vänner får vinnaren uppleva Lollapalooza Stockholm från sin egendesignade läktare som byggs på festivalens bästa plats. Likt ”The Team Behind” bygger vinnaren sin läktare tillsammans med sina vänner. Läs mer om tävlingen på blaklader.com/lolla

Blåkläders framgångar bygger på att utmana konventionella lösningar och samtidigt ge sina kunder den trygghet de efterfrågar i fråga om kvalitet och leveranssäkerhet. Det sker bland annat genom investeringar en moderniserad lagerverksamhet och en tillverkning med höga hållbarhetsmål och goda arbetsvillkor för de anställda. Blåkläder har idag 15 egna dotterbolag i Europa och USA. Allt som allt omsätter företaget över en miljard kronor (2018).