BLÅKLÄDER BYTER LOGOTYPE - OM SVERIGE VINNER HOCKEY-VM

BLÅKLÄDER BYTER LOGOTYPE - OM SVERIGE VINNER HOCKEY-VM

Högt tempo, tuffa tacklingar, raka slag och intensivt spel. Blåkläder älskar ishockey, ett intresse som de också delar med många av sina kunder. När IHF Ice Hockey World Championship 2019 spelas är Blåkläder officiell sponsor, och ger ett viktigt löfte.
– Om Sverige vinner byter vi färgerna i vår logotype till gult och blått, säger Kalle Larsson, Global Marketing Manager på Blåkläder.

Ishockey-VM, IHF Ice Hockey World Championship 2019, spelas 10-26 maj i de slovakiska städerna Bratislava och Košice. Totalt kommer 16 landslag från hela världen att delta. Blåkläder är officiell sponsor till mästerskapet, men företagets engagemang slutar inte där.
– Vi vill stötta vårt svenska lag på alla sätt vi kan. Sponsorskapet är en insats, men kanske ännu större är vi lovar att byta färgerna i vår logga till gult och blått om Sverige vinner, säger Kalle Larsson, Global Marketing Manager på Blåkläder.

Byta färgerna i sin logotyp är en stor insats för ett företag. Men så är ju också Blåkläder tillsammans med sina slutkunder hängivna sporten.
– Vi gillar karaktärsdragen som hockeyspelare har. Man spottar i nävarna, tar i och gör allt för laget. Det är egenskaperna som vi själva värdesätter och som många av våra slutkunder har, säger Kalle Larsson.

Färgbytet på Blåkläders logotype kommer att ske direkt efter att hockey-VM avslutats, och om Sverige vinner. Logotypen kommer då att stoltsera i svenska flaggans färger under en begränsad tid.

Blåkläders framgångar bygger på att utmana konventionella lösningar och samtidigt ge sina kunder den trygghet de efterfrågar i fråga om kvalitet och leveranssäkerhet. Det sker bland annat genom investeringar en moderniserad lagerverksamhet och en tillverkning med höga hållbarhetsmål och goda arbetsvillkor för de anställda. Blåkläder har idag 15 egna dotterbolag i Europa och USA. Allt som allt omsätter företaget över en miljard kronor (2018).

Kalle Larsson

Marknadsföringschef 0702 18 73 33