​BLÅKLÄDER FÖRLÄNGER SITT NORDISKA AVTAL MED SKANSKA

​BLÅKLÄDER FÖRLÄNGER SITT NORDISKA AVTAL MED SKANSKA

Blåkläder och Skanska har sedan tidigare ett nära samarbete, vilket båda parter varit så nöjda med att det nordiska avtalet nu förlängs i ytterligare tre år. Avtalet är värt cirka 90 miljoner SEK.

Grundpelarna till koncernen Skanska upprättades i Sverige redan 1887 och under 1900-talet expanderade företaget kraftigt, blev globalt och är idag ett av världens största bygg- och projektutvecklingsbolag.

”Vi är otroligt stolta över att få fortsatt förtroende av Skanska. Avtalet är ytterligare ett kvitto på att vi har lyckats med vår satsning på egna fabriker, CSR och ett centrallager. Med eget lager kan vi leverera arbetskläder med korta ledtider och hög servicenivå i hela Europa. En hög kvalitét på kläderna visar sig också i längden vara det mest kostnadseffektiva. Skanska är en kund med otroligt höga krav och vi ser det som en stor förmån att fortsätta utveckla vårt koncept tillsammans med dem”.
Peter Mönhage, Sverigechef på Blåkläder.

”Valet av ett fortsatt samarbete med Blåkläder som leverantör, beror främst på att vi är mycket nöjda med deras produkter, höga servicenivå, leveranser och på det sätt som de jobbar för oss med bland annat produktutveckling och support. Att Blåkläder äger hela tillverkningsprocessen - från inköp av tyger och komponenter till distribution är också en avgörande faktor till avtalsförlängningen. Vi ser fram emot ett fortsatt bra samarbete”.
Jennie Khullar, Kategoriansvarig - PPE på Skanska.