Hjärtsäkra Sverige utsett till Årets företagssamarbete

Nyhet   •   Maj 06, 2015 17:36 CEST

Hjärt-Lungfonden har tillsammans med  Bliwa Livförsäkring och AFA Försäkring drivit projektet Hjärtsäkra Sverige under tre år med målet att dubblera antalet hjärtstartare i samhället och att utbilda 100 000 personer i hjärt-lungräddning.

Projektet har nu prisats som årets företagssamarbete av Frivilligorganisationernas insamlingsråd (FRII). Motiveringen till priset i kategorin "Årets företagssamarbete" lyder:

”En win-win situation räcker inte för att beskriva Årets företagssamarbete. För här är det win-win-win, där den som får den största vinsten faktiskt kan vara precis vem som helst. Lägg till en rejäl långsiktighet i samarbetet och en tydlig koppling till alla parters kärnverksamhet och vi börjar närma oss årets vinnare i kategorin Årets företagssamarbete. För en bokstavligt livräddande kampanj som sätter i gång både snack och hjärtan.”

Läs mer om projektet Hjärtsäkra Sverige här.

Kommentarer (0)

Kommentera