Bengt-Åke Fagerman ny styrelseledamot i Bliwa Livförsäkring

Tisdag den 7 juni hade Bliwa Livförsäkring sin årliga bolagsstämma. Representationen på bolagsstämman består av 20 fullmäktige som företräder Bliwas försäkringstagare. Vid stämman valdes Bengt-Åke Fagerman in som ny ledamot till Bliwas styrelse. Bengt-Åke Fagerman kommer senast från rollen som koncernchef på Skandia och har idag ett antal andra styrelseuppdrag, bland annat som styrelseordförande i Svensk Försäkring.

- Bengt-Åke Fagerman har gedigen erfarenhet av den typ av verksamhet som Bliwa bedriver och de utmaningar och möjligheter som försäkringsbranschen står inför. Han har dessutom ett genuint intresse för ömsesidigheten som bolagsform. Jag är därför mycket glad att han nu kommer in i Bliwas styrelse och ser fram emot vårt samarbete framöver, säger Kristina Ensgård (tidigare Åkerstrand) vd på Bliwa Livförsäkring.

Bengt-Åke Fagerman ersätter Peter Sandehed som på egen begäran avgår från styrelsen efter 8 år.

Vid bolagsstämman utsågs också Jan Ahlström, vd PRI Pensionsgaranti, till ny ledamot i valberedningen som ersättare till Gunilla Dahmm som efter 9 år avgår på egen begäran.