Regina Lund kontaktar ande vid bilköp på Blocket

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2018 09:15 CEST

Regina Lund kontaktar ande vid bilköp på Blocket

Blocket har en publiksiffra på cirka 5 miljoner unika besökare varje vecka. Dagligen sker tusentals affärer och ingen är den andra lik. I Blockets nya reklamfilm sker en annorlunda Blocketförsäljning när Mia, 35 säljer sin bil till en köpare som påstås vara avliden. Regina Lund, känd skådespelare och medium, förmedlar köpet.

I mockumentär stil porträtterar Blocket hur kända svenskar med starka berättarröster använder Blocket. Björn Ranelid har köpt en Jaguar och Kikki Danielsson är aktuell med köpet av en elcykel. Nu gör Regina Lund dem sällskap när hon köper en begagnad Mercedes. I filmen påstås köparen vara en ande som Regina är i kontakt med. I scenerna bjuder Regina på komik när hon förmedlar frågor från anden om hur Blockets begagnatförsäkring fungerar, komforten i bilen och hur betalningen bäst genomförs.

– Många har parodierat mig som skådespelare, artist och medium genom åren men nu parodierar jag bilden andra har av mig. Det finns många svenskar som tror på övernaturliga ting i mer eller mindre grad. På det här sättet kan jag visa för andra som har gåvan och tron att man kan ha distans till kritikerna. Att hjälpa folk är bland det roligaste jag vet, säger Regina Lund.

– Vi tycker det är kul att dessa starka berättare skojar med bilden av sig själva och visar på självdistans. I den här filmen drar Regina nytta av sin roll som medium och låtsas hjälpa en ande att köpa bilen för att hon själv inte vill avslöja sin okunskap. Trots det lite galna i situationen blir det ett trevligt möte mellan Regina och säljaren. Det finns också humor i att alla människor använder Blocket, till och med från andra sidan, säger Cecilia von Krusenstierna, marknadschef Blocket.

– Det är så galet roligt att få vara med och dokumentera dessa fantastiska berättelser och möten som utspelas bakom annonserna i Blockets magiska värld, säger Richard von Yxkull, projektledare Emakina DBG.

Se Blockets reklamfilmer
Regina, anden & bilen
Kikki & El cykel
Ranelid & Bilen

För mer information kontakta:
Linnéa Aguero, presschef på Blocket, linnea.aguero@blocket.se, 0725-03 32 31
Richard von Yxkull, richard.von.yxkull@emakina.se, 0704-71 86 80.

Arbetsgrupp Blocket
Marknadschef Cecilia von KrusenstiernaProjektledare Axel Nordman

Arbetsgruppen hos Emakina DBG
Richard von Yxkull - Kundansvarig projektledare
Jessica Erne - Produktionsledare
Tommy Gottberg - Strateg
Fredrik Blomberg - Kreativt ansvarig

Produktionsbolag:
Helgeson Moll

Från lokal prylmarknad i Skåne 1996 har Blocket-konceptet exporterats till mer än 40 andra länder - idag är Blocket, som ägs av mediekoncernen Schibsted, Sveriges största marknadsplats på nätet. Här finns dagligen cirka 600 000 saker, fordon, jobb och bostäder som annonseras ut och upptäcks av 5 miljoner besökare varje vecka. Värdet av alla annonser 2017 var 750 miljarder kronor vilket motsvarar cirka 16 procent av Sveriges BNP. Tack vare begagnathandeln på Blocket kan 0,8 miljoner ton växthusgaser undvikas varje år. Det motsvarar som om Stockholm stads vägar stod tomma i cirka ett år.

Kommentarer (0)