Blooc och Serafim Fastigheter tecknar avtal om nytt bostadsprojekt med parhus i Sollentuna.

Under början av 2019 tecknades avtal mellan bostadsutvecklaren Blooc och Serafim Fastigheter om ett nytt bostadsprojekt i Sollentuna utanför Stockholm, som de båda bolagen har för avsikt att utveckla tillsammans. Projektet omfattas av 7 parhus med 14 lägenheter i Häggvik.

Serafim Fastigheter förvärvade under 2018 byggrätterna i Häggvik som medger byggnation av 14 parhuslägenheter endast 400 meter från Häggviks pendeltågsstation.

-Västra Häggvik är ett otroligt fint läge för småhus med goda kommunikationer för såväl bil som kollektivtrafik. Blooc har lång erfarenhet av att utveckla attraktiva bostadsområden och har en bostadsprodukt som passar den målgrupp som vi ser i Häggvik. Med vår kompetens och erfarenhet av fastighetsutveckling kommer vi skapa något unikt i Häggvik tillsammans med Blooc, projektchefTobias Sjögren på Serafim Fastigheter.

-Vi är mycket glada över samarbetet med Serafim Fastigheter och ser fram emot att utveckla projektet i Häggvik tillsammans. Vi ser stor potential i detta samarbete och tror att samarbeten som detta kommer bli allt vanligare i vår bransch framöver. Vi har nära dialog med våra bostadsköpare och vet att det finns ett stort intresse för bostäder utvecklade av Blooc i Sollentuna, säger affärschef Peter Hogren på Blooc.

Projektet kommer att säljlanseras under våren 2019 och kommer att produktionsstartas under 2019.

Om Serafim Fastigheter

Serafim Fastigheter förvärvar förvaltningsfastigheter och råmark för utveckling till byggrätter samt för egen löpande förvaltning inom Stockholm och Mälardalsregionen. Bolaget vill skapa bostäder för normalinkomsttagaren i varje mikromarknad.

Peter Hogren

Affärschef Blooc

peter@blooc.se

Tel 0705 32 76 69