Pressmeddelande -

Blooc och TB-gruppen tecknar avtal om nytt bostadsprojekt med parhus i Upplands Väsby

Under Q1 2019 tecknades avtal mellan bostadsutvecklaren Blooc AB och TB-gruppen AB om ett nytt bostadsprojekt i Upplands Väsby utanför Stockholm, som de båda bolagen har för avsikt att utveckla tillsammans. Projektet omfattas av 16 parhuslägenheter i Wijk Oppgård.

TB-gruppen har under längre tid deltagit i en detaljplaneprocess för Wijk Oppgård och under oktober 2018 vann detaljplanen laga kraft och projektet planeras att produktionstartas under 2020.

-TB-gruppen har sedan tidigare en stark närvaro i Upplands Väsby och vi är mycket glada över att ha ingått detta samarbete som möjliggör för Blooc att etablera sig i en ny kommun. TB-gruppens långsiktighet och erfarenhet som samhällsutvecklare i kombination med Bloocs unika bostäder ger samarbetet en stark prägel som kommer att återspeglas i slutresultatet långt efter att projektet är slutfört, säger Peter Hogren, affärschef på Blooc.”

- Vi utvecklar och bygger bostäder i olika delar av Upplands Väsby och nu ser vi fram emot att utveckla Wijk Oppgård i samarbete med Blooc, säger Jenny Lindström, projektutvecklare på TB-Gruppen. Blooc har en stark och attraktiv produkt, designen är tidlös och fokus ligger på funktion och hållbara lösningar. Tillsammans kommer vi skapa något unikt i Wijk Oppgård, avslutar Jenny Lindström.

Kontaktuppgifter:

Peter Hogren - Affärschef Blooc - Tel. 070532 76 69 - peter@blooc.se

Jenny Lindström - Projektchef TB-gruppen - Tel: 070377 27 26 - jenny.lindstrom@tb.se