Kom till BLÜCHERs monter på Nordbygg - vi har både glass och gunga

Kom till BLÜCHERs monter på Nordbygg - vi har både glass och gunga

Nej, vår monter är inte en uppbyggd lekpark. Vi säljer faktiskt rostfria golvbrunnar, rännor och rör. Men vi kommer ändå att bjuda på svalkande glass till våra monterbesökare. Och gungan? Den hänger i en ställning helt och hållet uppbyggd av vårt rostfria rörsystem BLÜCHER EuroPipe. Rördelarna i ställningen är förankrade med vår nya förankringsboja som har hög draghållfasthet och klarar av ett tryck på upp till tio bar. Har du barnasinnet kvar? Ta dig en provtur. Vi finns i monter A21:40.

Hygienic Pro – fokus på hygien

Medan du äter av glassen skulle vi vilja visa dig vår nya ränna Hygienic Pro som används i livsmedelsmiljöer, och som lämpar sig mycket väl för till exempel just glassfabriker, bryggerier och slakterier, egentligen all form av livsmedelstillverkning där en god bibehållen hygien är av främsta vikt. De senaste åren har hygienkraven på livsmedelstillverkning höjts avsevärt, och på BLÜCHER eftersträvar vi ständigt att våra produkter ska vara så hygieniska som möjligt och ligga i framkant i utvecklingen.

Vad som gör vår nya Hygienic Pro-ränna så hygienisk är bland annat egenskaper som rundade kanter och helgjutna galler utan vassa hörn där smuts kan samlas, en stor ovanliggande silkorg där matrester samlas, och ett enkelt demonterbart vattenlås som är delbart och lätt att göra rent. En annan fördel är själva utformningen av rännan, som gör den självrensande redan vid låga vattenvolymer. Vi skulle vilja påstå att den här rännan är den mest hygieniska rännan på marknaden just nu.

BLÜCHER Channel för badhus

Även i simhallar är hygien av största vikt, och vi har börjat se en trend som går mot en så diskret avloppslösning som möjligt. Vår ränna BLÜCHER Channel 677 är en smal slitsränna med hög kapacitet. Den stilrena, smala designen kombinerad med en enkel rengöring och en slitstark, robust kvalitet gör rännan till ett perfekt val för dagens moderna badhus.

Duschränna Stockholm och takavvattning

I montern visar vi även vår duschränna Stockholm som på kort tid blivit mycket populär hos installatörer, då den innehar samma fördelar som vår bästsäljande golvbrunn BLÜCHER Drain Multi. Stockholmsrännan har Multi-brunnen som underdel och kompletteras med det avlånga montagesetet Stockholm som placeras ovanför tätskiktet, vilket gör rännan mycket enkel och säker att installera.

Från golv till tak - vi visar också upp vårt takavvattningssystem BLÜCHER Drain Roof, takbrunnar i rostfritt stål som kan användas på flera olika typer av tak, bland annat singeltak och gröna sedumtak. Takbrunnarna finns för både självfall- och vakuumsystem, och levereras med stilrena, fastskruvade silar, även dessa i rostfritt stål.

BLÜCHER tillverkar golvbrunnar, golvrännor och rörsystem med tillbehör i rostfritt stål, till bostäder och till industriella och kommersiella miljöer. BLÜCHER har kontor i 15 länder, med tillverkning i västra Danmark. I Sverige har vi försäljningskontor på tre platser; Stockholm, Göteborg och Kalmar.