Blue Hotel lanserar Babor Blue Spa

Tillsammans med ett av Sveriges främsta hälsoföretag, Team Lars Massage, skapas till hösten Babor Blue Spa på Blue Hotel Lidingö. Med storslagen utsikt över hav och natur ligger hotellet vackert beläget på Elfviks udde.

– En perfekt getaway för rekreation och avkoppling bara några minuter från storstadens brus. Blue Hotel beskrevs som en arkitektonisk pärla vid öppningen 1969 och har lyckats behålla sin unika designinriktning med sin minimalistiska naturnära arkitektur. Hotellet har 63 rum och 15 konferenslokaler för upp till 150 personer. Förutom rekreationsdel och behandlingsrum kan Spa-gäster njuta av heta marmorhällar, ångbastu, varmbadsbassäng, utomhusbad och sjöbastu. Lars Carlstrand, grundare och ägare av Lars Massage AB sysselsätter över 150 massörer, tar med gedigen erfarenhet sig an driften av Babor Blue Spa.

Johan Svensson köpte Blue Hotel i januari 2014. I förändringsarbetet ingick det att förnya Spa-avdelningen.

"För mig är Elfviks Udde en av de vackraste platserna i Stockholms län, vi vill kunna erbjuda våra gäster rekreation och möjlighet att njuta av naturen. Att skapa ett nytt Spa-alternativ med ett professionellt hudvårdsmärke som Babor tillsammans med några av de branschkunnigaste ingjuter framtidstro."

- Johan Svensson, delägare av Blue Hotel på Lidingö

"Blue är platsen för natursköna möten, en energifylld miljö för företag, vänner, familj och för individen. På Blue finns det plats för hälsa, arbete, fest och avkoppling. Vi erbjuder resultatinriktade ansikts- och kroppsbehandlingar, massage och avslappnande kurbad. Blue – en unik miljö för kropp och själ."

- Lars Carlstrand, ägare/VD för Babor Blue Spa

Det professionella hudvårdsvarumärket Babor väljer Blue Hotel för lansering av sitt flaggskepps-Spa

"Vi har sökt en partner som ligger i framkant och värnar om hög servicekvalitet. I Blue Hotel ser vi en möjlighet att skapa ett flaggskepps-Spa med designfokus, intressant klientel och gedigen kompetens, i en unik miljö nära huvudstaden."

- Ewa Goos, VD Babor Sverige

Babor Blue Spa by Blue Hotel lanseras i oktober 2014.

Om Babor

BABOR grundades på 50-talet av välrenommerade biokemisten Dr Michael Babor. Genom att kombinera natur och vetenskap startade han en skönhetsrevolution som gjort BABOR till äkta pionjärer inom professionell hudvård. I över 55 år har BABORS forskningscenter i Tyska Aaschen använt sin vetenskapliga expertis till att omvandla naturens skatter till högkvalitativ, resultatinriktad hud och kroppsvård. Idag representeras det internationellt hyllade varumärket BABOR av exklusiva hudvårdskliniker, luxuösa Spa, hotell och butiker i mer än 70 länder.

Johan Svensson, Blue Hotel, johan@concretecompany.se

Lars Carlstrand, Babor Blue Spa, lars.carlstrand@larsmassage.se