JOHAN SVENSSON KÖPER BLUE HOTEL PÅ LIDINGÖ AV EJNAR SÖDER.

Från 15 januari kommer Johan Svensson att ta över driften av Blue Hotel på Lidingö från Ejnar Söder. Blue Hotel blir det första hotellet där Johan själv går in som ägare. Visionen är att växa sakta med ett antal fristående hotell i Stockholm och runt om i Mälardalen. Ejnar med söner kommer efter försäljningen att ägna allt sitt fokus åt att öppna ”The Winery Hotel” vid Järva tillsammans med HKC Hotels.

Bildtext:

DET SKILJER ”BARA” 40 ÅR MELLAN DE TVÅ HOTELLPROFILERNA EJNAR SÖDER OCH JOHAN SVENSSON, ANNARS ÄR DOM GANSKA LIKA TILL SINNET.

- Jag blev förälskad i Blue Hotel redan för 10 år sedan när Ejnar bjöd in mig som en av de första gästerna på hotellet. Att få ta över ansvaret och ägandet efter Familjen Söder är en ära, säger Johan Svensson.

- När jag hörde att Johan ville ta över blev jag väldigt glad, säger Ejnar. Jag har haft ögonen på honom i över 10 år och vet att han och hans gäng kommer att göra ett fantastiskt jobb på Blue Hotel.

OM BLUE HOTEL

Blue Hotel Elfviks Udde byggdes av IBM, Nordic Education Center 1969 och huset beskrevs vid öppningen 1970 som en arkitektonisk pärla, skapad med ett enda syfte att maximera kreativiteten. 2006 öppnade hotellet Sveriges första äkta turkiska Hamam, som byggts på traditionellt sätt. Blue Hamam omfattar två heta marmorhällar för behandlingar, ångbastu, hetbassäng, sjöbastu, utomhusjaccuzi och massage- och behandlingsrum.

Blue Hotel tronar storslaget på Elfviks Udde, Lidingö, omgiven av vatten, med förstklassig utsikt över Stockholms inlopp. Byggnaden, med sin moderna skandinaviska design och omgivningar som inbjuder till rogivande naturupplevelser. Med lång erfarenhet av möten och konferenser erbjuder vi såväl klassiska möteslokaler som annorlunda sådana som främjar kreativitet och inspiration.

62 harmoniska hotellrum, de allra flesta med havsutsikt, står till ditt förfogande. Här finns även Sveriges första orientaliskt inredda Hamamsvit.

Hotellet har 14 konferenslokaler för deltagare upp till 150 personer.

I möteskonceptet, Unplugged Meetings, lyfter man fram pausens betydelse för att maximera mötets
effektivitet och kreativitet. Personlig service och en god natts sömn i nyrenoverat hotellrum ingår, liksom vällagad mat och spännande viner.

Mer information: www.bluehotel.se

ÄGARE/VD

Johan Svensson har tillsammans med några kollegor förvärvat driftsbolaget Blue Hotel AB. Johan har ca 15 års erfarenhet från branschen med en bakgrund som VD för Svenska Möten, Aronsborgs Konferenshotell och nu senast som VD för nyöppnade Clarion Hotel Arlanda.

En VD kommer att tillsättas för att driva Blue Hotel.

PRESSBILDER

Pressbilder finns att ladda ner på: www.bluehotel.se/pressbilder

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:

Johan Svensson,   johan@concretecompany.se   +46 70 319 08 08

Ejnar Söder,   ejnar.soder@bluehotel.se  +46 70 885 92 27