Bluebox.se värvar toppbloggare och krönikör Regina Katralen "Egoina"

Bluebox.se har successivt växt sedan 2000 och är idag en av Sveriges äldsta och främsta webshoppar som dagligen skickar ut inredning, roliga prylar och presenter. De senaste åren har Bluebox.se trappat upp sin marknadsföring och stärkt sin närvaro på sociala medier och utökar nu sin personal med det senaste tillskottet: stjärnbloggaren och krönikören Regina Katralen.

Regina Katralen är känd under bloggnamnet "Egoina" och har drivit sin humor- och livsstilsblogg med 120.000 läsare i veckan sedan 2007. Regina har tidigare arbetat som chefredaktör, och har skrivit krönikor i Veckorevyn sedan 2011. I juni 2015 tog hon kandidatexamen i Strategisk kommunikation från Lunds Universitet och sökte sig till e-handelsbranschen.

- Marknadsföring och digital kommunikation är det jag tycker är roligast och anser mig vara bäst på, och det är där jag vill påbörja min karriär efter examen. Min vision är att Bluebox.se ska stärka sin närvaro i sociala medier ytterligare och vara ett självklart top of mind när man är ute efter att köpa presenter, säger Regina Katralen.

Regina tillträdde tjänsten i början av september och har ansvar för sajtens digitala kommunikation och marknadsföring tillsammans med delägaren Charlotta Lannerheim.

- Det kändes som en perfekt match redan från första mötet. Regina har stenkoll på sociala medier, och har tack vare sitt eget bloggande en god insikt i hur folk tänker och agerar på nätet. Med sina fräscha idéer och unika kunskaper kommer Regina att kunna hjälpa oss nå målgrupper vi inte riktigt nått ut till tidigare, säger delägare Charlotta Lannerheim.