Fyndiga, smarta och fina presenter till studenten

Snart är det dags att fira av ännu en kull studenter. Ska du på studentfest och letar efter den perfekta gåvan att ge bort? Search no more! Bluebox.se har roliga, smarta och fina presenter.

Vad sägs om en praktiskt karaff, eller snygga whiskyglas? Studenten ska ju faktiskt bli vuxen nu... Om du är inne på det mer lekfulla spåret kanske det passar bättre med ett kul spel i "idiotkunskap", en kemibok som gömmer en fickplunta, eller en skål formad som en hjärna - en perfekt symbol för all kunskap studenten fått.

Skål formad som en hjärna. En vit plastbehållare med lock och kan användas till servering eller till små saker och hemligheter som man vill lagra i hjärnan.

Stilfull karaff i munblåst glas med ekkork. Karaffen är utformad för att användas till vitt vin eller vatten, men fungerar lika bra för andra sorters dryck.

Lutande whiskyglas i elegant och rolig form. Glasen har rundad botten som gör att de lutar, utan att spilla ut något. Säljs i set med sex stycken.

Gömd fickplunta i kemibok. Det ser ut som en kemibok, men på insidan döljer sig en fickplunta i rostfritt stål. Ställ den i bokhyllan och ta fram när det är dags för en kemisk reaktion i kroppen ;)

Idiotkunskap - spelet om allt det du inte fick lära dig i skolan. Vet du vilken människa som genererar flest träffar på Google eller varför Mona Lisa inte har några ögonbryn? Idiotkunskap är ett spel om allt det där knasiga man inte fått lära sig i skolan.

Halsband med ett hjärta. Monaco heart är ett vackert halsband med ett hjärtformat hänge med klara stenar på insidan. Finns i både blankpolerat, rostfritt stål och i rostfritt stål med roséguldplätering.

För fler tips på studentpresenter, kika här.

Letar du efter festdekoration till student eller examensfest? Titta här!