Cecilia Wallenbo - BNI blir bättre och bättre med tiden!

Cecilia Wallenbo - BNI blir bättre och bättre med tiden!

Cecilia Wallenbo är med i BNI Malmö Goal. Efter att ha besökt olika samhällsprojekt i kåkstäder utanför Kapstaden bestämde hon sig för att starta Merrific Tours - en researrangör för företag och människor som vill göra skillnad genom sitt resebeteende. Hon upplevde att nya resebeteenden skulle kunna leda till kraftfulla och livsförbättrande effekter för miljontals människor över hela världen och ge helt nya dimensioner till reseupplevelsen!

Detta var en insikt som fullständigt "drabbade" henne för två år sedan då hon kom i kontakt med begreppet "responsible tourism".

- Jag besökte olika samhällsprojekt i kåkstäder utanför Kapstaden och människorna jag mötte där berörde mig på djupet. "Det bästa du kan göra för oss är att berätta att vi finns och inspirera andra att komma hit". Där och då såddes de första tankefröna till Merrifics affärsidé, säger Cecilia Wallenbo.

- Vi ville skapa ett visionärt och värdebaserat reseskapande som hjälper företag att stärka sin lyskraft och trovärdighet genom att koppla ihop företagsresandet med hållbarhet, socialt ansvar, företagskultur och kommunikation. Det handlar om positionering, varumärkesbygge och ytterst om att bidra till positiv förändring för sig själv och för andra. Kombinationen reseskapande och att göra skillnad är den magiska formeln som gör att vi brinner för vår verksamhet, fortsätter Cecilia.

Du har varit med i BNI i ca 10 år, hur fungerar nätverket för dig?
- Jag kände snabbt att BNI hade potential och att det långsiktigt skulle ge mig mycket att vara med i ett team. Det har gett otroligt mycket tillbaka och det blir bara bättre och bättre med tiden, långsiktighet är nyckeln.

Cecilias bästa tips för att stärka ditt företag genom affärsnätverkande

• Se affärsnätverkande som en del av ditt arbete. Boka in det som ett stående affärsmöte i veckokalendern
    • Lyssna aktivt! Få snabb koll på hur du kan hjälpa personer i ditt nätverk och ditt team
    • Många 1-2-1s bygger starka relationer och fler affärsmöjligheter