Därför ställer David klockan på 03:50​ varje torsdagsmorgon

Därför ställer David klockan på 03:50​ varje torsdagsmorgon

David Almquist ställer klockan varje torsdag morgon (natt) kl 03:50 för att köra från Jönköping till BNI City i Göteborg. Han jobbar på ROPAB Bilutrustning och valde ett team i Göteborg för landa de större affärerna.

- När klockan ringer 3:50 varje torsdag studsar jag upp ur sängen, den energin jag får av våra möten varje torsdag ger enormt mycket tillbaka, BNI City är ett fantastiskt Team med starka personligheter, genuin hjälpsamhet och massa kärlek!

Du jobbar i Jönköping men är med i ett team i Göteborg, hur kommer det sig?
- Vi är från Jönköping från början hela gänget, men har en filial i Mölndal, de stora affärerna är i Göteborg, därav valet av BNI-Team.

BNI City är ett morgonteam och du har en bit att köra, hur gör du för att få med dig gäster i ottan från Jönköping?
- De flesta gäster jag tagit med är från Göteborg med omnejd, men de jag fått med från Jönköping har nog samma mentalitet som jag, man vill in på något sätt i Göteborg, då är BNI fantastiskt! (sen att jag kanske har talets förmåga är kanske inte till min nackdel)

Vad är det största värdet för dig och ditt bolag med att vara med i BNI?
För mig är det väldigt personligt utvecklande, man går utanför sin komfortzon nästan varje vecka. För bolaget är det bra varumärkesbyggande, man syns och hörs på ett positivt sätt, man slipper kalla ingångar och får (om man ger) väldigt mycket tillbaka.

Hur bygger du dina affärsrelationer?
- Mina affärsrelationer bygger jag genom förtroende och lojalitet, svarar alltid i telefon om jag kan, återkopplar alltid, svarar alltid på mail, bra produktkännedom så jag kan ge snabba svar med både funktion och pris.

Varför tror du att dina kunder väljer just er?
- Vi på Ropab gör alltid det där lilla extra, hämtar och lämnar bilar hos kunder, vi har bra byggnationer, snabba svar, är lojala och flexibla. Sen har vi väldigt förmånliga ledtider.