Pernilla Lindeberg från Skånska Smakvandringar

Ett solklart val för en liten företagare som jag är!

Nära naturen smakar mat som allra bäst! Det är Pernilla Lindebergs övertygelse. Hon driver Skånska Smakvandringar som levererar matupplevelser i vacker natur. - Jag driver verksamheten i egen regi men är inte en person som utvecklas utan andra människor runt omkring. Med BNI Star Lund är jag en del av ett nätverk som får mig att utvecklas, mina tankar sprudla och verksamheten att växa, säger Pernilla.

Varför valde du att gå med i BNI?
- Jag driver verksamheten i egen regi men är inte en person som utvecklas utan andra människor runt omkring. Med BNI Star Lund är jag en del av ett nätverk som får mig att utvecklas, mina tankar sprudla och verksamheten att växa. Ett solklart val för en liten företagare som jag är. När jag fick möjligheten att komma som gäst så tvekade jag inte en sekund!

Vad bidrar bredden av expertområden till för dig?
- Att befinna sig ett team där du kan få hjälp med i stort sett allt och där förtroendekapitalet är stort känns väldigt tryggt. Tänk att ha en ekonom, en it-support, en rekryterare och ett tryckeri - det är ju magiskt!

Vilka är dina bästa tips för att få ut så mycket som möjligt genom BNI?
- Att lyssna och lära samt att dela med sig av sina egna kontakter och nätverk. Vara med och skapa energin till att generera i mer och bättre affärer för alla.

Vad är det roligaste med ditt yrke?
- Det roligaste med mitt yrke är att träffa så många eldsjälar som kan sin produkt, som älskar mathantverk och som vill vara en del av den skånska matkulturen. Att sedan samarbeta med andra lokala företag med bra aktiviteter för att skapa en helhetslösning för företag är A&O. Att skapa menyn, att möta producenter, att leverera till kund och samla ihop är fantastiskt. Allt…precis allt är det bästa!

Vilken typ av kund är din drömkund?
- Min drömkund är intresserad av att vandra, tillbringa tid i naturen och äta god, lokalproducerad mat när den är som bäst. Är det en företagskund så finns det ca 20 anställda eller fler, eller så kan det vara ett bolag som jobbar mycket med kunder.