Kid Hammarstrand

"Jag är alltid glad men aldrig nöjd"

Kid Hammarstrand har beskrivits som den perfekta mixen av två av BNIs kärnvärden; affärsmässighet och positiv attityd. Två kärnvärden som går hand i hand, eller? Det kanske inte alltid är så enkelt att beskriva sig själv och hur man förhåller sig till affärer och och teamwork, men vi bad Kid att göra ett försök.

Vad betyder affärsmässighet för dig?
Man håller vad man lovar, ger ett seriöst intryck och är affärsinriktad i det man gör. Sen är det även viktigt att kunna bjuda på sig själv och verkligen visa upp sin personlighet. Det bygger tillit och ökar möjligheterna till fler och bättre affärer. Detta är affärsmässighet för mig.

Vad betyder positiv attityd för dig?
Att alltid ha en positiv attityd är att se saker som utvecklingspotential snarare än att något är dåligt i sitt jobb eller i teamet. Att möta varje affärspartner och gäst med en positiv inställning och viljan att bidra till en god stämning i teamet. Jag tänker också på att du ska se positivt på alla dina relationer och hur dessa kan utvecklas och stärkas.

Varför tror du att andra tycker att just du lever upp till just dessa två kärnvärden så bra?
Jag är otroligt ambitiös och engagerad i mitt BNI-arbete, jag vill ju få så mycket som möjligt. Min konsult Isabella Holmquist har gett mig två bra råd som jag lever efter;

- "Jag är alltid glad men aldrig nöjd" - Glad och tacksam för vad som har och kommer åstadkommas men beredd att göra vad som krävs för att långsiktigt bli bättre på vad jag gör.

- "Ta ansvar" om jag tänker att allt är "mitt ansvar" då blir man positiv eftersom man inte kräver något från andra utan istället väljer att ta ansvar. Om detta gäller referens, boka möte eller följa upp en ny affärspartner så tar man detta ansvaret själv oavsett position.

Vilka är din bästa tips för att alltid ha en positiv attityd?
När det är BNI-dag så är detta den bästa och viktigaste dagen på vecka, ta vara på den! Sprid den känslan i teamet direkt när du kommer, energin du ger - kommer du få tillbaka. Låt denna känsla genomsyra allt BNI-arbete du gör.

Vilka är din bästa tips för att säkerställa din affärsmässighet?

• Kom i tid - Till alla teammöten, individuella möten etc.
  • Håll vad du lovar - Referenser, uppföljning, närvaro, osv.
  • Våga vara personlig - Bjud på dig själv både på möten, aktiviteter och i dina individuella möten.
  • Våga vara proffsig - Kom förberedd till teammöten och 1-2-1.

Vilka är din bästa tips till de som är nya i ett team?
Boka 1-2-1 med alla så snart du kan, var affärsmässig och våga visa ödmjukhet och sårbarhet med de affärspartners som finns i ditt team. På detta sättet bygger du tillit och förtroende vilket gör att folk kommer öppna dörrar åt dig.