Nicklas Wirén BNI FIRST

Två miljoner i omsättning efter två månader - BNI FIRST

Nicklas Wirén är med i det nystartade teamet BNI FIRST i Halmstad. På sin blogg på Linkedin skrev han om sin upplevelse av BNI och varför det fungerar.

Text: Nicklas Wirén

I maj 2017 började vi bygga ett BNI affärsnätverk i Halmstad. Idag är vi 26 aktiva företag som hjälper varandra till goda affärer. Men vad är det som gör att BNI fungerar så bra, vad är framgångsnycklarna?

Enligt mig är det 4 ting som spelar roll.

Struktur

Allt som sker under ett möte är strukturerat från början till slut, till och med tidsbestämt. Vi är inte här för att lyssna på föreläsare eller äta god lunch eller frukost med våra kollegor eller någon vi redan känner väl (känner du igen dig?). Vi är här för att hjälpa varandra till bättre affärer, på riktigt.

Givers Gain - den som ger, får tillbaka.

Människorna

Vi vill ha drivna personer i nätverket, som vill hjälpa andra att växa genom bra affärer. Vi kan inte ha någon som endast är ute efter att få affärer, då går konceptet inte ihop. Du ska också vilja ge.

Frekvensen

För att kunna hjälpa varandra att ge varma referenser (kontakter som vi känner väl) måste vi lära känna varandra, det gör man genom att träffas ofta. Vi genomför våra möten varje fredag, och träffas även på separata möten eller luncher för att utbyta kunskaper & erfarenheter.

Ensamrätt

Man har alltid ensamrätt på sitt uttalade expertområde, det innebär att det inte finns någon konkurrens inom nätverket.

Detta är ett renodlat affärsnätverk

Det fungerar riktigt bra. Omsättningen i BNI FIRST som vi heter i Halmstad, bevisar det onekligen.

2.000.000 SEK på bara några månader.

Om du är intresserad av att komma på besök i vårt team eller har frågor, hör av dig till mig.

Mejl: nicklas.wiren@effectsoft.se Telefon: 035-299 66 39

Tack för att du har läst!

Länk till inlägget: https://www.linkedin.com/pulse/bni-ett-aff%C3%A4rsn%C3%A4tverk-som-fungerar-nicklas-wir%C3%A9n/