​80-årskalas på slott slutar med mystisk död

​80-årskalas på slott slutar med mystisk död

Den prilliga änkan Ester Karlsson är inte alltför sugen på att åka på 80-årskalas.

Men när en av gästerna dör vaknar Lunds egna Miss Marple till liv…

Ester Karlsson, 78 år och änka, blir tillsammans med systern Barbro och hennes hypokondriske make, Arne, bjudna på åttioårskalas på Hjularöds slott.

Barbro som älskar god mat och stora sällskap, blir entusiastisk. Arne och Ester däremot hittar bara nackdelar med det tre dagar långa firandet.

Men när en av gästerna dör under mystiska omständigheter får Ester äntligen något vettigt att fördriva tiden med – och hon drar med full entusiasm igång en egen utredning.

När sedan även Arne får blod på händerna så gör Ester vad hon kan för att leda polisen på villovägar. Det visar sig snart att det är fler än Arne som har ett lik i garderoben ...

Ett lik i garderoben är den fristående fortsättningen på Ester Karlsson med K

En pusseldeckare med starka karaktärsskildringar och en stor dos humor.

Sagt om Olséni & Hansens böcker:

”Om läsaren här får associationer till Agatha Christies miss Marple eller Maria Lang och hennes alter ego Almi Graan, så är det helt i sin ordning.”

– DAST Magazine om Ester Karlsson med K

Om författarna:

Christina Olséni har en internationell civilekonomexamen från Lunds universitet och har arbetat i internationella koncerner och som entreprenör.

Micke Hansen har under många år arbetat som artist, låtskrivare och manusförfattare till tv.

Tillsammans har de sålt över 150 000 böcker.

Författare: Christina Olséni & Micke Hansen | Titel: Ett lik i garderoben| Format: Inbunden| Omslag: Nils Olsson| ISBN: 9789176299821 |Utgivningsdatum: 180926| Första recensionsdag: 181003

Bokfabriken AB, Järnvägsgatan 17, 216 14 Limhamn / www.bokfabriken.se