Blackoutad lyxmäklare skakas om på hippiecenter  – nu som pocket!

Blackoutad lyxmäklare skakas om på hippiecenter – nu som pocket!

Stjärnmäklaren Paula Ekdahl har allt man kan drömma om.

Men är ändå inte lycklig.

Efter en blackout söker hon sig till ett hippiecenter – där hennes liv skakas om i grunden.

Det är handlingen i Elisabeth Anderssons nya feelgoodroman En stjärna som faller.

Paula Ekdahl är framgångsrik fastighetsmäklare och bor i en lyxvåning på Östermalm med de två guldfiskarna Goldie och Karat. Hon är snygg, vältränad och kan välja och vraka bland älskarna.

Sitt perfekta liv och framgångarna delar hon gärna med sig av på sociala medier.

Men det är en fasad. Paula borde vara lycklig, men känner ändå att det är något som saknas.

När hon firar sin födelsedag med de två guldfiskarna som enda sällskap drabbas hon av en blackout. Hon bestämmer sig för att åka och vila ut på livsstilscentret ”Two Swedish Hippies” vid havet i Skåne.

Under vistelsen i Skåne får Paula reda på saker som skakar om hennes liv i grunden. Det visar sig att hennes bakgrund inte ser ut som hon tidigare har trott. Paula tvingas ta ställning till vad det är som verkligen kan göra henne lycklig.

En stjärna som faller är en feelgoodroman om yttre framgång, inre lycka och att följa sin passion.

En stjärna som faller finns nu som pocket!

Boken är Elisabeth Anderssons femte roman. Hennes förra bok Lyckostarnas klubb som Bokfabriken gav ut 2016 hyllades av många kvinnor för igenkänning och humor.

Hon började skriva romaner efter att ha gått en chefskurs för kvinnliga chefer.

– Gemensamt för mina böcker är att huvudpersonerna är kvinnor med chefsjobb. Det handlar om starka, men samtidigt sårbara kvinnor, säger Elisabeth Andersson.

Om författaren:

Elisabeth Andersson har kallats en svensk Marian Keyes. Hon är internationell civilekonom, journalist och författare och har tidigare arbetat på bland annat Expressen och SVT. I dag jobbar hon som journalist på HD-Sydsvenskan och bor i Malmö.

I våras gästade hon SVT:s Go'Kväll och pratade feelgood.

Röster om Elisabeth Anderssons tidigare böcker:

”Charmig feelgood.” - Lena Tallberg, M-magasin

”Vilket lyckopiller!” - Bokinstagrammaren Bokstavligt

”Lyckostarnas klubb är en lättsam och rolig bok med hög igenkänningsfaktor.” - Allers, bokredaktör Cecilia Ericson

”Härlig feelgoodläsning helt enkelt.” – Annelie Henrysson, BLT.

”Den roligaste feelgood-romanen jag läst i år.” – Eli Åhman Owetz, författare.

”Lättläst och underhållande svensk feelgood. Boken får många plus för att den så mjukt och fint beskriver många kvinnors vardag.” – Lottens bokblogg.

”Vilken bra och rolig bok. Längesedan jag skrattade så när jag läste.” – bokbloggarna Systrarnaboktokiga.

Författare: Elisabeth Andersson • Titel: En stjärna som faller • Format: Pocket ISBN: 9789178352173 • Släppdatum: 14 juni 2019 • Första recensionsdag: 21 juni 2019

Press och media: bjorn@bokfabriken.se

Recensions- och läsex: recex@bokfabriken.se