Blodbokens tid - spännande historisk roman av Bodil Mårtensson

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2014 10:58 CEST

Bodil Mårtensson utkommer i dagarna med Blodbokens tid, den första delen i en ny medeltidstrilogi. Det är Bodils tjugotredje publicerade bok och den första på förlaget Bokfabriken.

Blodbokens tid utspelar sig runt midsommar 1346. Sedan 1332 lyder Skåne och Blekinge under den svenske kun­gen Magnus Eriksson som köpt loss länen från tyska pantgrevar för den oerhörda summan av 34 000 mark silver. Utgiften har orsakat en allvarlig finanskris och fått klyftan mellan adeln och kungen att växa.

Denna historiskt intressanta tid använder Bodil Mårtensson på ett raffinerat sätt i en romantrilogi som inleds med Blodbokens tid. Autentiska historiska personer skildras trovärdigt och möter fiktiva romankaraktärer i svindlande intriger där olika falanger kämpar om makten i det fortfarande unga konungariket Sverige.

..................................
Författare: Bodil Mårtensson Titel: Blodbokens tid Omslag: Helena Hammarström ISBN:
9789187301490 Utkommer 140915 Första recdag: 140922
Boken finns även som ljudbok
..................................

För recex maila: recex@bokfabriken.se
Kontakta Mattias Lundgren för övriga frågor: mattias@bokfabriken.se 0709-528362

Bokfabriken är ett ungt förlag, helt fristående från de stora förlagskoncernerna. Förlaget startades 2012 och ger ut underhållnings­litteratur i alla dess former: hårda thrillers, fängslande romaner, spektakulära rockbiografier, spännande kriminalromaner och gedigna fackböcker.

Bokfabriken AB, Nordenskiöldsgatan 19, 211 19 Malmö / www.bokfabriken.se