Höstens charmigaste debut: "Mitt hjärta går på" av Christoffer Holst

Höstens charmigaste debut: "Mitt hjärta går på" av Christoffer Holst

Mitt hjärta går på är en romantisk komedi om ensamhet, förhoppningar och den totala maktlösheten i att vara kär. En rolig men rörande historia, berättad från två unga killars perspektiv, om hur viktigt det ibland kan vara att våga lite mer i livet. En charmig och stilsäker debut!

Christoffer Holst är född 1990 och jobbar till vardags som redaktör på ett livsstilsmagasin. Han är en obotlig romantiker och tycker att livet borde vara lite mer som på film. Eller som i en bok.

Under arbetet med debutromanen är det många som har undrat varför han valde att låta två unga killar vara kärleksparet i boken.

"Det finns så många fantastiska kärleksskildringar i böcker och filmer, men det är nästan alltid en kille och en tjej som faller för varandra. Jag ville skildra min egen värld och mina drömmar. Alltså är det två killar som blir kära. Det har såklart också gjorts förut, men många hbtq-skildringar är så vansinnigt problemfixerade. I min roman är själva kärlekshistorien det viktigaste."

Kort om boken:

Den 22-åriga konditorn Chavve är antagligen den ensammaste romantikern på hela Södermalm. Efter tre år i storstaden har han fortfarande inte lärt känna någon och varje kväll slutar i ensamhet med stora bakverk framför filmen Titanic. På andra sidan vattnet bor Pontus kvar i pojkrummet hos sin brokiga familj. Skådisdrömmarna har bleknat, tillsammans med allt det där andra som skulle bli framtiden, och har ersatts med hypokondri och tvångstankar.

När en dejtingapp kopplar samman killarna blir de snabbt en del av varandras liv, och Chavve verkar äntligen ha hittat det han sökt efter så länge. Men Pontus liv kraschar, och allt som blev så bra är plötsligt borta. Fast Chavve tänker inte ge upp så lätt. Och han har en plan.

Författare: Christoffer Holst • Titel: Mitt hjärta går på • Format: Inbunden •
Isbn: 9789176291344 • Antal sidor: 224 • Utgivning: september 2015

Bokens finns också som ljudbok inläst av Magnus Schmitz.

Författaren finns tillgänglig för intervjuer under bokmässan i Göteborg den 24-27 september 2015. Kontakta förlaget med förslag på tid. Bokfabrikens monternr är B09:01.

Mediakontakt: erik@bokfabriken.se

Recensions- och läsex: recex@bokfabriken.se