Nytänd Baldacci är tillbaka med uppföljaren till höstens thrillersuccé!

Pressmeddelande   •   Maj 12, 2014 17:04 CEST

Nu släpps andra fristående delen i David Baldaccis nya serie om yrkesmördaren Will Robie Attentatet. Intresset för Baldacci har ökat markant sedan släppet av seriens första del i höstas. En nytänd författare på ett nytt svenskt förlag har gett synergier. Första delen har i dagsläget sålt ca 20 000 ex.

Totalt har Baldacci sålt över 110 miljoner böcker och han räknas som en av världens största thrillerförfattare genom tiderna.

Bokens handling

Will Robie är en mästare på att mörda.

När USA:s regering måste eliminera landets allra värsta fiender, kallar man in Robie – landets skickligaste lönnmördare.

Ingen kommer i närheten av Robies talanger … ingen, utom Jessica Reel. Även hon är en professionell lönnmördare, lika skicklig och livsfarlig som Robie. Och nu har hon hoppat av och vänt sina vapen mot personer i den egna organisationen.

Regeringen vänder sig till Robie för att ta itu med problemet. Hans uppdrag: få tag på Reel, död eller levande. Bara en mördare kan fånga en annan mördare, menar man.

Men i sin jakt på Reel inser Robie snart att saken är mer komplicerad än vad han fått reda på. Reels attacker mot sin egen organisation döljer ett större hot, ett hot som skulle kunna skaka USA:s regering i grunden och sända ut chockvågor över hela världen.

Kontakta förlaget för recensionsex och pressbilder.

Släppdatum torsdag 15 maj.

Bokfabriken är ett ungt förlag, helt fristående från de stora förlagskoncernerna. Förlaget startades 2012 och är en del av Word Audio Sweden AB som också driver ljudboksförlaget HörOpp! Bokfabriken ger ut författare som David Baldacci, Roger Hobbs, Dag Öhrlund och Anders Tengner. Aktuella storsäljare är David Baldaccis De oskyldiga, Carl Linnaeus Kiss - Den osminkade sanningen och Roger Hobbs Ghostman.

Bokfabriken, Nordenskiöldsgatan 19, 211 19 Malmö / www.bokfabriken.se