Vår hund Oogy - Kärleksfull ny bok om en uträknad hund och hans nya familj

Vår hund Oogy - Kärleksfull ny bok om en uträknad hund och hans nya familj

Bokfabriken släpper bok om en uträknad och sargad hund som genom en rad tillfälligheter får ett nytt liv hos familjen Levin. Hunden heter Oogy och hade används för att träna kamphundar.

........

Det var något med Oogy som gjorde honom speciell. Kanske var det att han saknade ett öra, kanske hans asymmetriska ansikte eller hans ivriga, energiska sätt
att komma oss till mötes.

Vad det än var, lyckades han övertyga Larry Levin och hans två söner, Dan och Noah, att adoptera honom och ta med honom hem samma dag. En olycksalig, ful valp som hade använts som "bait dog" för träning av kamphundar, men mirakulöst överlevt efter att polisen hittat honom blodig och sönderbiten. Vanligtvis avlivar man hundar som denna, men av någon anledning opererades istället valpen och kunde så småningom få ett nytt liv hos familjen Levin.

Namnet valpen fick var Oogy, en kärleksfull uttalsvariant av ordet "ugly" - ful.

........

Titel: Vår hund Oogy - Det är insidan som räknas Översättning: Ann Margret Forsström Isbn: 9789187301902 Release: 141110 Första recdag: 141117

Finns även som ljudbok uppläst av Torsten Wahlund

För mer info kontakta mattias@bokfabriken.se

För recensionsex och läsex maila: recex@bokfabriken.se

Sagt om boken:

"En fantastisk historia om en oförglömlig hund. Gör plats i ditt hjärta, för du kommer bli förälskad i Oogy. Och i denna bok."
GARY DAVID GOLDBERG, skapare av Fem i familjen och författare av boken Sit, Ubu, Sit

"Oogys historia bekräftar det Dewey lärt mig - att ett djur, även om det är skadat och på alla sätt uträknat, kan sprida otroligt mycket glädje då det hamnar i en
kärleksfull familj."
VICKI MYRON, författarinna till Bibliotekskatten Dewey

"Varmt rekommenderad till alla som behöver inspiration, vilket ju ALLA behöver."
LIBRARY JOURNAL

"Hjärtevärmande."
PUBLISHERS WEEKLY

"Oogy är en oväntad historia, full av överraskningar och egenheter. Den är till brädden fylld med kärlek och de möjligheter som livet ger."
DOG FANCY MAGAZINE