​Vilken skådis vill du helst ha i örat?

Bokfabriken gör unik satsning på dubbla uppläsare.

Något som ger dig som ljudboksslyssnare möjlighet att välja den röst du gillar bäst.

Först ut: lyssna på dina favoritdeckare med stjärnor som Katarina Ewerlöf och Reine Brynolfsson!

Är du sugen på Helena Kubicek Boyes skönlitterära debut ”Innan snön faller” – en psykologisk thriller som utspelar sig i det mytomspunna Säter, så kan du sedan tidigare höra den inläst av Karin Mannerström, och nu även av Katarina Ewerlöf.

Föredrar du den amerikanske deckarkungen David Baldacci så finns ”Jakten på Amos Decker”, den första delen i hans serie om den amerikanske fotbollshjälten som sadlat om till polis, nu även med Reine Brynolfsson. Sedan tidigare finns den i Dan Kandells uppläsning, som nyligen hyllades i Täppas Fogelbergs ljudbokspodd.

Lockas du av Mats Ahlstedts kommer hans "Den sista vilan" också inläst av Maria Lyckow, sedan tidigare finns den att lyssna på med Matias Holm. Boken är den första delen i Ahlstedts nya serie om populära Fatima Wallinder vid Göteborgspolisen.

Vem som läser ljudboken är för många en avgörande faktor, och därför vill Bokfabriken nu ge lyssnarna chansen att själva bestämma. Eller upptäcka en redan älskad bok på ett nytt sätt. Finns där du streamar ljudböcker.

• Litteratur

Bokfabriken AB, Järnvägsgatan 17, 216 14 Limhamn / www.bokfabriken.se