​Youtube-fenomenet ASMR – nu som ljudbok

​Youtube-fenomenet ASMR – nu som ljudbok

Har du svårt att somna och slappna av? Vill du känna lugn utan att anstränga dig?

Då kan Youtube-fenomenet ASMR vara något för dig. Nu finns första delen i ljudboksserien ”Det nya lugnet” där du strömmar ljudböcker!

Med över 13 miljoner visningar på Youtube har ASMR (Autonomous sensory meridian response) blivit ett världsfenomen. En av Sveriges främsta ASMR-profiler är Josefin ASMR. Nu vill hon förmedla sin kunskap i en ny ljudboksserie med vinjetten ”Det nya lugnet”.

Den första delen ger dig den perfekta introduktionen, där det framförallt handlar om att lära genom att uppleva ASMR.

ASMR är avslappning utan att behöva ansträngning eller träning. Forskning från University of Sheffield visar på positiva psykiska och fysiska effekter i likhet med mindfulness-övningar

Serien är i sex delar: ”ASMR för nybörjare”, ”Hjärnmassage”, ”Vara i nuet”, ”ASMR när det är som bäst”, ”100 triggers för att hjälpa dig somna” och ”Räkna dig till sömns”.

Idag släpps första avsnittet där du strömmar ljudböcker. Sedan kommer ett avsnitt i veckan.

Ge ASMR en chans och hitta ditt inre lugn och slappna av i hela kroppen! Kanske är det lösningen för din stress eller dina sömnbesvär?

Om författaren:

Josefin Olsson, mest känd som Josefin ASMR, är bland Sveriges största ”ASMRtisterna” på Youtube med över 17 000 prenumeranter. Hon själv vände sig till ASMR efter en period av psykisk ohälsa, Efter att hon hade hämtat sig, bestämde hon sig för att satsa på att skapa ASMR videos på svenska. Hon har gästat på P1 med Love Lyssarides och även varit med i Musikhjälpen. Hon betraktas som en ASMR-pionjär i Sverige.