Hemma Bäst! startsida på boklok.se ser ut så här.

Hemma Bäst! – BoKloks inspirationssida för alla som gillar inredning

På BoKlok sätter vi en stolthet i att bygga efter samma ritning om, och om, och om igen. Det är faktiskt en av ursprungsidéerna med konceptet. Att hålla nere kostnader genom att standardisera och återanvända, istället för att uppfinna hjulet varje gång vi ska bygga. Men att vi upprepar oss och bygger likadant innebär ju långt ifrån att våra bostäder sedan ser likadana ut inuti!

Med inrednings- och inspirationssidan Hemma Bäst! vill vi visa både nyfikna intressenter och befintliga kunder på den idérikedom, variation och bredd som faktiskt finns runt om i landets drygt 10 000 BoKlok hem. Det gör vi t.ex. genom att publicera hemma hos-reportage från både radhus och lägenheter. Vi visar också enklare DIY-projekt och kloka hacks som besökaren enkelt kan ta efter. Dessutom finns det planer på att dela IKEAs inredningsexperters råd och tips kring inredning i ett BoKlok-hem på sidan.

Hemma Bäst! är helt enkelt sidan där vi samlar heminredningsinspiration, möbleringsförslag, trädgårdstips och kloka tips från IKEA duktiga heminredare, och blandar upp dem med DIY-hacks och härliga hemma hos-reportage från vanliga människor som bor klokt.

- Mycket av innehållet på Hemma Bäst! har sitt ursprung i vårt härliga Instagram-community där allt fler använder sig av hashtaggen #myboklok för att signalera att det är fritt fram för mig att dela bilden i BoKloks Instagramflöde, berättar Alexandra Lundqvist, som är ansvarig för både Hemma Bäst! och sociala medier på BoKlok. Användandet av den taggen signalerar också ett generellt intresse av att dela med sig av sina inredningsidéer och att inspirera andra, och därifrån är steget sällan långt till att få lov att göra ett hemma hos-reportage hos följaren.