Per i Viken stod för korvgrillningen vid tisdagens stomvisning i BoKlok Maria station i Helsingborg

Stomvisning av BoKlok Maria station

I tisdags hade projektgänget i BoKlok Öresund en mycket lyckad stomvisning av Maria station. Då öppnades dörrarna till ett av husen i området, och kunderna fick chansen att klämma och känna på sitt nya hem en bit in i produktionsprocessen. Väggar var på plats och målade, men golvet var inte lagt och inredningen ännu inte monterad.

När kunderna släpptes in i huset fick de med sig en goodiebag med planritning, vattenpass och måttband.

Många passade på att mäta och började så smått planera den framtida möbleringen. Många barn sågs med stor entusiasm välja sina framtida rum, och föräldrar försökte i sin tur visualisera sin trädgård och förrådens placeringar.

Utanför hade projektgänget riggat en mingelplats, där kunderna fick chansen att lära känna sina grannar samtidigt som "Per i Viken" serverade nygrillad korv. I vinterkylan blev grillens värme en naturlig mötesplats där man också kunde få sig lite varm glögg och passa på att ställa frågor till kundansvarig Maria Forssell, bostadsrättsekonom Peggy Duvebäck eller projektledare Juvall Jungman. Även Skanska var representerat genom Iman Hodroy.

Både kunder och representanter från BoKlok/Skanska tyckte att kvällen var givande och att det var trevligt att få lära känna varandra.