BoKlok Lingonriset i Huddinge - årets projekt 2015 i Skanska

Nyhet   •   Maj 26, 2016 15:29 CEST

BoKlok gänget vid prisutdelningen för Årets projekt 2015 igår kväll

I samband med ett större möte för chefer inom Skanska Sverige uppmärksammades lyckade projekt från föregående år. BoKlok Lingonriset i Huddinge fick utmärkelsen Årets projekt 2015 i kategorin Projektutveckling. Motiveringen löd:

BoKlok Lingonriset i Huddinge söder om Stockholm är ett av de första BoKlok Flex-projekten. Det nya BoKlok Flex-konceptet för två- till fyravåningshus erbjuder prisvärda bostäder för många människor, nära stadskärnan i större städer Och det blev en omedelbar succé – allt slutsålt och mycket god kundnöjdhet. Vidare visar samarbetet med kommunen hur man kan öka takten på bostadsutvecklingen i Sverige. Perioden från planeringsstart till bygge var bara sju månader. Ett nytt hållbart hem i ett attraktivt läge och till överkomliga priser gjorde BoKlok Lingonriset till en verklig uppvisning i hur man möter kundernas behov.

Många menar att det inte går att bygga snabbt och till lägre kostnader med bra kvalitet. Det håller vi inte med om. BoKlok byggde över 1000 bostäder förra året - så visst går det!