Starta hösten med en kick-off

Det är inte ovanligt att medarbetare på samma företag nästan aldrig ses. Det kan vara konsulter och it-tekniker som sitter hos sina kunder eller säljare som är utspridda på olika lokalkontor. Då blir konferensen extra viktig. Det årliga mötet blir en chans att lära känna varandra och byta erfarenheter.

BokningsBolagets Madeleine Jurefors arrangerar ofta events med teambuilding.

– Att skratta och ha trevlig ihop är ofta en stor del av kick-offen. Tävling och lagom med action är alltid ett lyckat koncept, säger hon.

Även om programmet är lättsamt kan logistiken bakom vara komplicerad. 120 personer i olika lag på olika stationer som alla ska möta varandra. Det kräver planering och erfarenhet. BokningsBolagets projektledare är med på plats och ser till att allting flyter.

Skepparholmen i Nacka är en av Madeleines favoritplatser för kickoffer. Havet ligger utanför dörren, det finns stora gröna ytor för utomhustävlingar och här finns ett spa med en härlig bar som blir en perfekt utgångspunkt för aktiviteterna. Här kan stora grupper både konferera och övernatta.

– Vi utgår alltid från kundens behov och syftet med mötet när vi lägger upp ett program med gruppstärkande aktiviteter. Då blir det lyckat, säger Madeleine Jurefors.

Vill du också ha hjälp med en kickoff? Mejla vårt event-team!

BokningsBolaget är en eventbyrå med över 30 års erfarenhet. Vi skapar upplevelser i linje med ert budskap och hela världen är vårt arbetsfält.

• kick-off
  • teambuilding