Jorden runt på Meet&Travel

20 länder på fyra timmar! Med varsitt pass i handen reste BokningsBolagets kunder på en världsomspännande resa under en kväll. För fjärde året i rad gick eventet Meet&Travel av stapeln.

Varje år firar BokningsBolaget utgivningen av inspirationsmagasinet/utlandskatalogen Meet&Travel. I år slog eventet rekord i antal besökare, utställare och fina priser. 250 kunder sammanstrålade med BokningsBolagets medarbetare och samarbetspartners på Meeting Room i Stockholm. På plats fanns flygbolag och destinationer från jordens alla hörn. En stämpel i passet från varje utställare blev starten på en riktig resa för några av gästerna (vilka blev kvällens vinnare). Sebastian Schauermann bjöd på smakprov ur sin nya kokbok Fingerfood och från scenen strömmade härlig musik från sångerskan och pianisten Ellinor Asp.

– Framförallt fick våra kunder träffa BokningsBolagets fantastiska mötes- och eventexperter, berättar Pier Michael Togni, marknadschef på BokningsBolaget. Vi tog tillfället i akt och pekade på bredden i vårt utbud. Alla vet att vi är proffs på konferenser i Sverige men det finns de som inte känner till att vi är en eventbyrå med uppdrag över hela världen.

Alla vet inte heller att BokningsBolaget varje år skänker mellan 25-50 procent av sin vinst till Röda Korset, Rädda Barnen och Världsnaturfonden. I år var de tre organisationerna med på plats och berättade om det unika samarbetet och om vad andra företag kan göra för att gå i BokningsBolagets fotspår.

– Engagemang är ett av våra ledord och det genomsyrade årets event som återigen blev en succé, avslutar Pier Michael Togni.