BokningsBolaget möter kunden där kunden är

Den tredje juni lanserade BokningsBolaget en helt ny hemsida. Den är responsiv vilket innebär att den anpassar sig efter den miljö du tittar i. Mobil, surfplatta eller dator – den är lika lätt att använda var du än befinner dig.

– I dag tar vi allt oftare med oss arbetet vart vi än går. På bussen, till krogen och i TV-soffan. För oss är det viktigt att möta kunderna där de vill möta oss, säger Leif Bergström, vd på BokningsBolaget.

Den nya hemsidan är lika användarvänlig oavsett vilken miljö du arbetar i. Den har en modern design med ett tydligt formspråk. Besökarna kan få inspiration bland 500 mötesplatser runt om i världen. Där finns också 200 färdiga och prissatta konferenspaket med en rad spännande aktiviteter.

– Vi har gjort det enkelt för våra kunder att söka olika alternativ för konferensen. Sedan hjälper våra konferensexperter till med allt jobb omkring bokning och genomförande, säger Leif Bergström.

Företaget som byggt hemsidan är en digital kommunikationsbyrå som heter Isobar. Henrik Hallengren har varit projektledare under hela processen:

– Arbetet med sajten har varit omfattande, men mycket roligt, att strukturera och formge en intuitiv sajt som ger besökaren flera vägar till avslut. Att dessutom bygga den responsiv, så att besökarna får en bra upplevelse oavsett om de surfar från mobil, tablett eller dator, det var en utmaning i sig. Vi är mycket stolta över resultatet och det har varit ett sant nöje att hjälpa Bokningsbolaget in i den digitala framtiden, säger han.

Besök www.bokningsbolaget.se – på datorn, i mobilen eller på surfplattan.

• events
  • företagsevent
  • konferensanläggningar
  • webbplats
  • lansering
  • konferens

BokningsBolaget är en Sveriges ledande konferens- och eventbyråer med alla tjänster för konferens, företagsevent och kongress under ett tak. Vi förmedlar, skräddarsyr och administrerar möten och events i både Sverige och utomlands. Som oberoende rådgivare arbetar vi helt utan bindningar till speciella leverantörer. Företaget startade 1984 och samarbetar med över 2 500 konferensanläggningar.