Bokus skänker intäkter från barnboksförsäljning till Ronald McDonald Barnfond

Bokus och Ronald McDonald Barnfond inledde i våras ett långsiktigt samarbete för att sprida
läsning till svårt sjuka barn och deras familjer. Bland annat besökte författaren och artisten Dogge Doggelito barnen på Ronald McDonald Hus i Linköping tillsammans med nätbokhandeln  Bokus som skänkte böcker.

Samarbetet innebar dessutom att Bokus under maj månad skänkte 5 % av intäkterna från sin barnboksförsäljning till bygget av ett femte Ronald McDonald Hus i Uppsala. Insamlingen gav 72 000 kronor och Bokus barnbokförsäljning ökade med över 15 %.

Nu vill Bokus göra om insatsen och har utsett oktober till ny insamlingsmånad. Alla kunder som köper barn-och ungdomsböcker på Bokus under oktober månad bidrar därmed till att fler familjer får möjlighet att komma till ett Ronald McDonald Hus och vara tillsammans i svåra stunder i livet.

Läs mer på www.bokus.com/rmdbarnfond

Mer information
Birgitta Mossberg, generalsekreterare Ronald McDonald Barnfond, 070-354 8514, birgitta.mossberg@rmdbarnfond.se
Mattias Fyrenius, affärsområdeschef Bokus, 0733-40 18 47, mattias.fyrenius@bokus.com