BOLIST expanderar till fyra nya orter

BOLIST expanderar till fyra nya orter

Brabema AB/Göfab i Brastad, Ragunda Bygg och Färg AB i Hammarstrand, Ramsele Järnhandel AB i Ramsele och Österbybruks Järn & Färg AB i Österbybruk är butiker som valt att gå med i BOLIST. Samtliga fyra butikerna kommer att profileras samt deltaga i den gemensamma och butiksunika
marknadsföringen.

-  Vi är oerhört stolta över de verktyg vi skapat för att stötta varje enskild butik utifrån deras lokala förutsättningar. Samtidigt som vi vårdar det som skapats, är vi mitt uppe i nya och spännande projekt som kommer att visa att vår organisation är det naturliga och bästa valet för de fria bygg- och
järnhandlarna, säger Tomas Fritzon, VD, BOLIST AB.

BOLIST-medlemmarnas önskemål ligger till grund för BOLISTs utveckling framåt, där effektivisering av varuflöden, logistiklösningar samt gemensam marknadsföring är prioriterade.

Ragunda Bygg och Färg i Hammarstrand har blivit profilerade och kommit igång med den lokalanpassade marknadsföringen, medan övriga tre butikerna kommer profileras mellan vecka 19 – 22.

BOLIST är en rikstäckande kedja som består av 187 oberoende bygg- och järnhandlare. Handlarna har ofta varit i branschen i flera generationer och samlat på sig en gedigen erfarenhet och stort kunnande. För mer information, besök www.bolist.se

e-mail: tomas@bolist.se