BOLIST TILL BORLÄNGE

BOLIST TILL BORLÄNGE

Benab Byggmaterial i Borlänge blir BOLIST. Lagom inför sommarens byggprojekt bland hemmasnickare omprofileras butiken med BOLISTs varumärke. Det innebär att den rikstäckande järn- och bygghandlarkedjan BOLIST växer till 185 butiker.

Nya BOLIST i Borlänge, Benab Byggmaterial, riktar sin verksamhet till privatkunder och proffsbyggare. Med sitt medlemskap inom BOLIST kommer butiken profileras om och ingå i den lokalt anpassade marknadsföringen.

- Otroligt spännande att bli en del av BOLIST. Främst är vi övertygade om att den centrala marknadsföringen, som är helt anpassad efter varje butiks lokala behov, kommer driva kännedom om oss och nya kunder till butiken, säger Daniel Eriksson, delägare, Benab Byggmaterial.

Borlängebutiken kommer att kopplas på det strategiskt viktiga logistikarbete som BOLIST påbörjat samt ingå i den gemensamma marknadsföringen. Målet är att växa med sitt medlemskap i BOLIST.

- Det är bra för hela kedjan när ytterligare butiker ansluter sig till BOLIST, särskilt på en ort där vi tidigare inte synts. Det är dessutom ännu ett kvitto på att vi arbetar med rätt saker, där förenklingen av handlarnas vardag är ett genomgående tema, säger Tomas Fritzon, VD BOLIST AB.

Butiken skyltas om i vecka 18 och första kampanjen kommer att skickas ut i juli.

BOLIST AB är en inköpsorganisation som består av över 200 oberoende bygg- och/eller järnhandlare av varierande storlek och inriktning.

e-mail: tomas@bolist.se

Daniel Eriksson, delägare Benab Byggmaterial AB

BOLIST är en bygghandelskedja med närmare 170 anläggningar vilket gör att vi alltid är nära dig i ditt byggprojekt, oavsett om du är yrkeshantverkare eller hemmafixare. Flera av våra butiker har drivits inom familjer i generationer, vissa är nyöppnade familjeföretag och andra är stora varuhus. Gemensamt för alla är att de drivs av egna entreprenörer med stor lokalkännedom. BOLIST, XL-BYGG, Happy Homes och Colorama ingår i Mestergruppen Sverige AB och verkar under respektive namn.