Bona slipar golv i Sommar med Ernst

Äntligen kom juli och Ernst Kirchsteiger drog igång renoveringen av västra flygeln på herrgården Gustavsvik utanför Kristinehamn. Den gamla byggnaden renoveras till ett funktionellt och vackert sommarboende, och Bona är stolt samarbetspartner till årets upplaga av programmet.

Vår säljrepresentant Mikael Engström fanns på plats under inspelningen. Mikael har många års erfarenhet som golvhantverkare och innan han började på Bona utbildade han sig till en Bona Certified Craftsman. Bona Certified Craftsman Program är Bonas utbildningsprogram för golvhantverkare där redan duktiga hantverkare skaffar sig expertkunskap kring Bonas miljöanpassade produkter, dammfri slipning och hantverkarna får även möjlighet att dra nytta av Bonas starka varumärke.

- Att vara en Bona Certified Craftsman innebär att du kan utnyttja hela fördelen med Bonas starka varumärke. Det är lite av en kvalitetsstämpel på att du jobbar med miljöriktiga produkter, att du alltid har uppdaterade produktkunskaper och att du garanterar din kund en smidig renoveringsprocess med dammfri slipning, säger Mikael Engström, certifierad hantverkare och säljrepresentant på Bona.

I programmet renoverades de gamla plankgolven av furu och jobbet utfördes av Scandic Flooring, som sedan 2014 är en av våra Bona Certified Craftsman partners. Trägolven slipades dammfritt, något som gör arbetsmiljön för hantverkaren betydligt bättre, och det blev mest troligt en trevligare inspelningsmiljö för teamet bakom kameran på programmet. Golven behandlades sedan med Bona Craft Oil 2K, en olja som kan överlackeras för att ge extra skydd till golvet vilket gör att underhållskraven minskar. På oljan applicerades en lack, Bona Traffic Natural, som ger ett utseende och känsla som ett oljat golv. Ernst och gänget skapade alltså ett oljat golv med skyddet av en lack.

- Det här är produkter som våra certifierade hantverkare känner väl till. Oljan som användes i programmet lanserades i slutet av förra året och har visat sig vara väldigt uppskattad bland hantverkarna. Vi har fått många positiva kommentarer från våra kunder, både på Facebook och när jag som säljrepresentant möter dagligen möter kunderna, säger Mikael.

Sommar med Ernst är ett populärt program, varje vecka tittar cirka 800 000 renoveringssugna personer på programmet.

- Våra kunders kunder finns bland tittarskaran, och att synas i Sommar med Ernst hoppas vi ska öka varumärkeskännedomen kring Bona, och även få fler människor som ska renovera sina trägolv att vända sig till en Bona Certified Craftsman, säger Joakim Malmsten, försäljningschef Bona Nordic.

Produkterna som används i programmet ställer höga krav på yrkesmässigt arbete vid både slipning och applicering, därför rekommenderas att en utbildad hantverkare utför jobbet. Bonas certifierade hantverkare finns runt om i hela landet. Genom att vända sig till dessa kan kunderna känna sig trygga med att de får kvalitets- och miljöriktiga produkter som skydd till det nyslipade golvet. Att därefter sedan använda Bonas underhållsprodukter för trägolv ger ett vackert golv för många år framöver.