Bona utsedd till “Bäst i Test” för rengöringsprodukter för trägolv

Bona Floor Cleaning System utklassade andra ledande städprodukter och tilldelades Bäst i Test i ett test nyligen genomfört av oberoende tredje partsinstitut. Företagets nästan 100-åriga erfarenhet av trägolv och golvprodukter visade sig vara vinnande med den mest effektiva produkten för golvstädning.

- Vi är väldigt stolta över testresultatet som bekräftar att vi har lyckats ta fram produkter som sticker ut när det kommer till kvalitet. Omfattande produktutveckling ligger bakom toppresultatet. Bonas Wood Floor Cleaners har en specialsammansättning speciellt utvecklad för att rengöra trägolv effektivt, utan att lämna ränder och kladdiga rester efter sig, säger Marie Shore, Product Manager Floor Care på Bona.

Det svenska företag Bona är världs- och innovationsledande inom produkter för trägolvsrenovering och underhåll och har arbetat med detta sedan 1919. Trägolv kräver speciell omvårdnad, och mår inte bra av för starka rengöringsmedel som gör att trägolvet tappar sin lyster. Ett golv som vårdas på rätt sätt kan i gengäld hålla i generationer.

Golvrengöringstestet utfördes av oberoende KTA-Tator, och blev klart under juni månad 2015. Elva ledande europeiska golvrengöringsprodukter testades, och Bona utklassade de övriga produkterna. Testresultatet visade att Bonas rengöringssystem löser upp smuts samt avlägsnar den från ytor betyligt effektivare än de andra produkterna som testades. Konkurrentprodukterna var antingen bra på att lösa upp smuts eller att avlägsna den. Bona blev bäst i test tack vare den överlägsna kombinationen att enkelt lösa upp smutsen och torka bort den med en mopp. Alla tester visar att kombinationen Bona Microfiber Cleaning Pad och Bona Wood Floor Cleaner är en vinnande kombination.

Ett vackert trägolv gör stor skillnad i ett hem. Och ett golv som hålls rent och glänsande ger en hemtrevlig atmosfär. De flesta föredrar att spendera så lite tid och pengar som möjligt på städning, samtidigt som vi är måna om våra hem och vill att det ska se så bra ut som möjligt. Därför är det viktigt med effektiva produkter och verktyg.

- Trägolv, som tas om hand, kommer få en vacker patina med åldern, men nyckeln är att underhålla dem ordentligt. Omtänksam golvvård är avgörande för trägolvet. All städning sliter på golvet, därför är det viktigt att välja en städmetod som är effektiv samtidigt som den är skonsam, säger Marie Shore.