Bona Titan banar väg för en ny generation starka golvlimmer

Bona, en ledande aktör inom installation, ytbehandling och renovering av trägolv, introducerar Bona Titan, ett förstklassigt golvlim som höjer ribban. Bona Titan bygger på titanteknologi – ett nytt, revolutionerande recept med en tvärbindning i fyra steg, som ger en överlägsen styrka och snabb härdningsprocess för en snabbare installation

Bona Titan är det senaste tillskottet i Bonas silanbaserade limsortiment. Bona Titan bygger på titanteknologi – ett nytt, revolutionerande recept med en tvärbindning i fyra steg som ger en överlägsen styrka och snabb härdningsprocess för en snabbare installation, även vid krävande golvförhållanden. Resultatet är ett silanlim lämpligt för vilken installation som helst, som gör den starkare och mer hållbar än existerande produkter i Bonas limsortiment. Bona Titan innehåller inga flytande mjukgörare eller råvaror som migrerar efter härdning. Det eliminerar risken för missfärgning av fogarna och på överlackerade ytor där limmet råkar synas i fogen.

Bona Titan är ett hårt silanbaserat golvlim som möter kraven för ISO 17178. Limmets hårda egenskaper ger bättre hållbarhet och motverkar rörelser i golvet och spänningar mot undergolvet. Dessutom ger konsistensen hos Bona Titan bättre ribbstabilitet som resulterar i förbättrad initial sättning och reducerad risk för hålrum mellan parkett och undergolv. För hantverkaren är fördelarna tidsbesparingen och bekvämligheten. Eftersom Bona Titan är snabbhärdande behövs ingen primer under normala förhållanden hos undergolvet, vilket minskar tidsåtgången och produktkostnaderna. Och med hållbarhet som en kärna i alla Bonas produkter bär Bona Titan miljömärkningarna EC1-R Plus, DIBt, Greenguard och A+, vilket gör den säker för både hantverkaren och konsumenten.

- Vi tror att Bona Titan kommer vara en klar ”game changer” på den silanbaserade limmarknaden för trägolv. Tack var den nya titanteknologin erbjuder limmet premiumegenskaper, med större flexibilitet än någonsin tidigare, säger Torben Schuy, Product Manager, Adhesives at Bona.

För mer information, kontakta:

Torben Schuy, Product Manager, Adhesives, Bona

Tel +49 15 114 702 406, eller e-mail: Torben.Schuy@bona.com

Om Bona:

Bonas mission är att ta fram det bästa i varje trägolv. Med hållbarhet som ledstjärna strävar vi hela tiden efter att producera de bästa produkterna som tar hänsyn till golvet, hantverkaren och både inomhus- och utomhusmiljön. Bona erbjuder ett komplett sortiment miljöanpassade produkter för behandling av alla sorters trägolv, som alla är framtagna för att underlätta hantverkarens vardag och göra golvägare runt om i hela världen nöjda.