Effektiv städning ger mer tid för familj och vänner

Oavsett årstid letar sig sand och grus in i hallen och resten av bostaden. Sand från barnens skor när de varit i sandlådan på sommaren och det blöta vädret på hösten gör att en hel del grus hänger med in genom ytterdörren, både via skorna och husdjurens tassar. Som allt annat hushållsarbete så tar städningen aldrig slut. Enligt en undersökning från Mintel* är det många som lägger mycket tid på att städa sina golv. Med Bona Wood Floor Spray Mop kan det bli mindre tid för städning och mer tid med familjen.

Att ha ett städat hem upplevs som viktigt för många och de flesta anser att de måste ha det städat för att trivas hemma. Och en del städar sina golv väldigt ofta. Enligt en studie från Mintel städas det flera gånger per dag i
20 procent av hushållen med barn under 18 år. 25 procent städar varje dag och övriga en till två gånger i veckan. Gemensamt för alla i undersökningen är att de vill att det ska gå snabbt och att städmetoden ska vara effektiv.

Det svenska företaget Bona är världsledande inom renovering och underhållsprodukter för trägolv, och har arbetet detta sedan 1919. Bonas unika Spray Mop har med sin ergonomiska design blivit en succé i Europa och USA, och har redan sålts i miljoner exemplar sedan försäljningen startade för några år sedan.

- Nu behövs inte den gamla skurhinken längre. Sedan spraymoppen började säljas har vi fått fantastisk feedback från kunder och vi vet att den är tidseffektiv, samtidigt som den tar fram det allra bästa ur golven med milt men effektivt rengöringsmedel. Att svabba med vatten eller använda starka produkter är ett säkert sätt att förstöra lystern i trägolven, säger Marie Shore.

I ett konsumenttest* som har gjorts med Bona Spray Mop lyfts följande parametrar fram:

• Enkelt - Moppen är smidig att ta fram jämfört med hink och vatten och den är alltid redo att användas.
• Engagerande - Det blev roligare att städa. Till och med barnen engagerade sig i städningen, enligt användarna.
• Effektivt - Det blev rent på golvet utan rester eller ränder av rengöringsmedlet.

För mer information kontakta:

Marie Shore, Product Manager Floor Care
E-mail: marie.shore@bona.com