Enkel och bekväm rengöring av trägolv

Bona lanserar nya påfyllningsbara Bona Spray Mop

Med Bonas nya Spray Mop, får de som har ett trägolv ett enkelt och bekvämt verktyg för att rengöra och underhålla sitt golv. Bona Spray Mop är snabbmonterad och påfyllningsbar med den speciellt framtagna Bona Rengöringsmedel för trägolv. Använd Bonas utmärkta rengöringsmedel, som inte lämnar några rester, med en tvättbar microfibermopp av hög kvalitet, och du får ett högeffektivt rengöringsverktyg speciellt framtaget för trägolv. Bonas rengöringsmedel för trägolv innehåller speciella tensider som snabbt löser smuts och fett med minsta mlöjliga vattenmängd.

Bona Spray Mop har roterande huvud som ger åtkomst till svåra områden där traditionella moppar inte når, och ett specialdesignat spraysystem som garanterar att rengöringsmedlet fördelas över golvet på ett kontrollerat och jämnt sätt. Dessa egenskaper gör Bona Spray Mop idealisk för att ta hand om och skydda dina golv.

Marie Shore, Produktchef på Bona:
“Regelbunden rengöring av golv är nyckeln till att behålla dem så gott som nya. Bona Spray Mop hjälper till att enkelt och snabbt göra rent trägolven utan några problem. Microfibermoppen kan tvättas upp till 300 gånger, och rengöringsmedlet är naturligtvis säkert för barn och husdjur. ”

Bona Spray Mop innehåller ett moppstativ, rengöringsmedel i en påfyllningbar anpassad behållare, och en microfibermopp. Det ergonomiskt designade sprayhandtaget underlättar rengöringen och tillsammans med den speciellt framtagna rengöringsformulan, rengör Bona Spray Mop effektivt golvet och tar bort svåra fläckar utan att lämna rester eller märken.

För att följa upp den enorma succén i USA, är Bona nu stolta över att kunna erbjuda konsumenter och ägare av trägolv över hela världen, ett bättre sätt att rengöra och underhålla sina golv.

För mer information, kontakta:

Peter Hellström, Marknadschef Bona Norden
E-post: peter.hellstrom@bona.com

• rengöra & underhålla trägolv
  • städtips & lösningar

Bona AB är ett familjeägt bolag grundat 1919 som har sitt huvudkontor i Malmö, Sverige. Bonas affärsidé är att tillhandahålla produkter för installation, underhåll och renovering av trägolv under hela golvets livslängd. Bona är marknadsledande inom lacker och golvvårdsprodukter med världsomspännande försäljning och dotterbolag i 18 länder. Koncernen har ca 500 anställda världen över och omsättningen 2010 uppgick till ca. 1,3 miljarder kronor. www.bona.com