Påminnelse om pressmöte: Bona kör julen ut

Inbjudan till pressmöte: Bona kör julen ut Tid: 12 februari 2008, kl. 10.00 Plats: BonaKemi, Murmansgatan 30 i Malmö Bonas rengöringssystem för trägolv en försäljningsframgång BonaKemis lansering av produkter för rengöring av trägolv har blivit en succé. Bona har tidigare vänt sig till golvproffsen med produkter som golvlack, slipmaskiner, slipmaterial och underhållsprodukter – allt för trägolv. Nu finns Bonas startpaket för rengöring av trägolv direkt till konsument. Ett färdigblandat vattenbaserat rengöringsmedel i sprayflaska för rätt dosering speciellt anpassat för trägolv och med rätt ph-värde. Nu kan du snabbt och tryggt rengöra ditt trägolv. CityGross, Ekohallen och AG:s – sammantaget ca 40 butiker runt om i landet, blev först ut i Sverige med att sälja produkterna i dagligvaruhandeln. Redan efter några veckor tog Bona 62 procent av försäljningsandelen inom kategorin specialrengöringsmedel i Bergengahlsgruppens butiker. Från och med våren 2008 finns Bonas produkter även hos butikerna Coop Forum, Coop Extra och Coop Konsum – sammantaget ca 440 butiker runt om i landet samt i ca 700 ICA butiker. Bona visar hur du ska sköta dina trägolv! Välkommen att höra varför du inte längre ska använda såpa och vatten till dina trägolv! BonaKemi informerar och demonstrerar sina nya produkter för varsamt underhåll av trägolv den 12 februari kl. 10.00. OBS! Utdelning av startpaket för rengöring av trägolv. PROGRAM 09.30 Registrering med kaffe och fralla. 10.00 Kerstin Lindell, vd och koncernchef på BonaKemi, hälsar välkommen 10.15 Företagspresentation. 10.30 Demonstration och presentation av Bonas rengöringssystem för trägolv och Bonas Refresher för skötsel och uppfräschning av lackerade trägolv som ser tråkiga ut, är repade eller visar spår av slitage. 11.15 Information om Bonas övriga produktsortiment för renovering av trägolv: Bona Naturale är Bonas svar på trenden med matta och naturliga trägolv. Bona Dust Care System renoverar dina trägolv dammfritt. 12.00 Lätt lunch. 13.00 Visning av fabrik och forskningsavdelning Anmälan Agneta Weimarsson, Public Relations BonaKemi AB Tfn: 040-38 73 06. E-mail: agneta.weimarsson@bona.com För mer information kontakta Frederik Turesson, Key Account Manager Tfn: 040- 55 73 47. E-mail: fredrik.turesson@bona.com